لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با خواص میوه خشک(قسمت اول)

خواص میوه خشک بعنوان یکی از خشکبار محبوب، از خواص خود میوه کمتر نیست. همه می دانیم که یکی از بهترین راه ها برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی از جمله میوه ها، گرفتن رطوبت آن ها و به اصطلاح خشک کردن آن ها می باشد. در واقع با گرفتن رطوبت میوه آنقدر در خواص آن تغییر ایجاد نمی شود و اتفاقا برخی افراد معتقدند که میوه های خشک از میوه های تر خوشمزه تر و خوش خوراک تر هستند. در این مطلب می خواهیم در مورد خواص میوه خشک صحبت کنیم.(جهت خرید خشکبار عابدینی کلیک کنید)


خواص میوه خشک کیوی


یکی از میوه های خشک پرطرفدار، کیوی است. کیوی معمولا بعد از خشک شدن، حالت کشسانی و ترش خوشمزه ای را به خود می گیرد؛ به همین دلیل در بین میوه های خشک این میوه از طرفداران زیادی برخوردار می باشد. کالری و چربی موجود در این مدل میوه ی خشک از کیوی بسیار کم است اما در عوض تمام ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز در آن موجود است.
اتفاقا کیوی خشک شده دارای قند بسیار کمی است و برای افرادی که قند خون خیلی زیادی دارند بسیار مفید می باشد. همچنین خانم های باردار می توانند از کیوی خشک برای میان وعده ی خود استفاده کنند و از افزایش قند شان ترسی نداشته باشند. این میوه منبع غنی آهن و کلسیم است و تمامی نیاز بدن در این زمینه را به راحتی تامین می نماید. وجود مقادیر زیادی ویتامین c در کیوی خشک از خود پرتقال و مرکبات نیز بیشتر است.
کیوی خشک شده برای سلامت پوست بسیار مفید است و تقویت کننده ی موی سر نیز می باشد. از خود میوه ی کیوی و حتی خشک شده ی آن می توان برای کم کردن وزن نیز کمک گرفت.
این میوه ضد سرطان است و برای درمان آسم و تنگی نفس بسیار مفید می باشد. پاد زهر سیگار است و برای حفظ سلامت چشم ها بسیار مفید است. در نهایت برای از بین بردن استرس و بی‌خوابی نیز می توان از این میوه استفاده نمود.


خواص میوه خشک موز


موز از میوه های بسیار پرطرفدار است و میوه ی مورد علاقه ی خیلی از افراد نیز محسوب می شود. موز سرشار از فیبر، پتاسیم، ویتامین ث، کربوهیدرات و .. است. مصرف موز خشک اسید معده را کم می کند و برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است. خواص میوه خشک موز برای سلامت قلب نیز بسیار زیاد است.
۱۵ درصد از پتاسیم مورد نیاز بدن، ۱۹ درصد کربوهیدرات، ۳۲ درصد فیبر، ۳۵ درصد شکر، ۴ درصد پروتئین، ۱ درصد ویتامین آ، ۱۰ درصد ویتامین ث، ۱۵ درصد ویتامین ب-۶، ۱ درصد کلسیم، ۱۹ درصد منیزیم و در آخر ۷ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن توسط خوردن موز به صورت تر و یا خشک تامین می گردد.


پیشنهاد میکنیم از مقاله معرفی بهترین روش های خانگی برای شور کردن پسته (قسمت دوم) دیدن کنید.





 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0