لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

خواص مصرف گردو برای بیماری نقرس

مصرف گردو به دلیل خواص بسیار زیاد آن می تواند به شما کمک کند تا بدن سالمی داشته باشید و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنید. در مورد گردو و نقرس نیز می توان گفت که گردو تاثیر بسیار خوبی بر نقرس دارد و می تواند در کنترل این بیماری نقش مهمی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا به توضیح ارتباط گردو و نقرس بپردازیم تا شما را از اهمیت این آجیل در کنترل این بیماری آگاه کنیم. با ما همراه باشید.(جهت خرید آجیل عابدینی کلیک کنید)


نقرس چیست؟


نقرس نوعی آرتریت است که به مفاصل حمله می کند و باعث درد و تورم حاد بیشتر در شست پا و انگشتان دست و گاهی اوقات در مچ دست، آرنج، زانو و مچ پا می شود.
حملات نقرس با تجمع اسید اوریک در مفاصل شروع می شود. بدن هر زمان که غذاهای حاوی پورین را تجزیه کند، اسید اوریک تولید می کند. در نتیجه افراد مبتلا به نقرس بایستی از خوردن غذاهای حاوی پورین زیاد پرهیز کنند. خرید گردو و مصرف آن می تواند گزینه ای عالی برای نقرس باشد چرا که پورین کمی دارد.


گردو و نقرس


گردو یک منبع پروتئین قلیایی است و حاوی مقدار زیادی امگا ۳ می باشد. هر ۱۰۰ گرم گردو حاوی ۲۵ میلی گرم اسید پورین است. وجود مقدار خیلی کم پورین و همچنین خواص ضد التهابی قوی گردوی خام آن را به یکی از مطمئن ترین منابع غذایی برای مبتلایان به نقرس و آرتریت تبدیل کرده است.
نتایج بررسی ها نشان داده است که اثرات گردو می تواند پروتئین واکنشی C (CRP) که نشانگر التهاب مرتبط با افزایش خطر بیماری قلبی عروقی و آرتریت است را کاهش دهد.


کلام آخر


در مورد ارتباط گردو و نقرس می توان به نقش مثبت گردو در کنترل بیماری نقرس اشاره کرد. گردو جزو آجیل های بسیار مفیدی است که به علت مقدار پورین کمی که دارد برای افراد مبتلا به نقرس بسیار کمک کننده می باشد.


پیشنهاد میکنیم از مقاله خواص مصرف فندق برای درمان یبوست دیدن کنید.






 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0