لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آموزش 2 دسر خوشمزه با میوه خشک


.میوه های خشک به تنهایی خوشمزه و قابل استفاده است، اما در ماه هایی که میوه تازه کمتر در دسترس نیست، می توان از آن به همراه تنقلات دیگر استفاده کرد و کمبود آن ها را برطرف نمود. 
در ادامه تعدادی دسر آسان و خوش طعم را با استفاده از خشکبار به شما معرفی می کنیم.از این نوع دسرها می توان برای کودکان و بزرگسالان استفاده کرد، همچنین در مناسبت ها و میهمانی ها نیز می توان از آن استفاده کرد.


کمپوت میوه خشک


مواداولیه کمپوت میوه خشک:


* آب به میزان یک لیتر
* 125 میلی لیتر آب پرتقال تازه
* ۲۲۵ گرم سیب خشک، گلابی و زردآلو
* پوست لیمو رنده شده 
* 1 چوب دارچین
* 1 میخک کامل
* 110 گرم شکر


طرز تهیه کمپوت با میوه های خشک شده:


برای خیس خوردن، میوه خشک را در داخل نیم لیتر آب بریزید
نیم لیتر آب، آب پرتقال، پوست لیمو و شکر را روی حرارت متوسط قرار داده و میوه ها را همراه با آبی که همراهش است به قابلمه اضافه کنید. تا زمان جوش آمدن آن را هم بزنید.
حرارت را کم کرده و چوب دارچین و میخک را اضافه کنید. ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا مخلوط کاملا بجوشد و هرزگاهی آن را هم بزنید.
تا زمانی که میوه ها نرم و مخلوط غلیظ شود، حرارت را خاموش کرده و آن را کنار بگذارید تا سرد شود. این دسر با میوه خشک را می توان به صورت گرم یا سرد میل کنید.



گرانولا با میوه خشک


مواد لازم گرانولا با میوه خشک:


* 1 فنجان بادام خرد شده
* 5 فنجان دو سر پرک
* یک دوم فنجان شکر قهوه ای
* یک دوم فنجان تخم کتان
* یک دوم فنجان مغز آفتابگردان
* 2 قاشق غذاخوری روغن کانولا
* یک چهارم فنجان شربت
* یک چهارم فنجان عسل
* 1 قاشق چای خوری عصاره وانیل
* یک دوم قاشق چای خوری نمک
* یک دوم قاشق چای خوری پودر دارچین
* یک دوم فنجان اسلایس موز خشک
* یک دوم لیوان مویز خشک
* یک دوم فنجان برگه ی زردآلو


طرز تهیه گرانولا با میوه خشک:


در یک کاسه جو دوسر، مغز آفتابگردان و تخم کتان را با هم ترکیب کنید. سپس در یک قابلمه، شکر قهوه ای، شربت، عسل، روغن، نمک و دارچین را مخلوط کرده و روی حرارت متوسط قرار دهید.
دو الی سه دقیقه آن را روی حرارت بزنید و بعد از روی حرارت برداشته و وانیل را به آن اضافه کنید. مخلوط جو دوسر پرک را به آن اضافه کرده تا روی آن را بپوشاند.
داخل یک تابه مخصوص فر را چرب کرده و مخلوط را به آن انتقال داده و به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بر روی حرارت ۳۵۰ درجه سانتی گراد داخل فر بگذارید.
هر ۸ دقیقه آن را هم زده تا طلایی شود و بعد آن ها روی یک صفحه سیمی قرار دهید تا سرد شود. در نهایت میوه های خشک را به آن اضافه کرده و مخلوط نمایید.


کلام آخر:


در این مقاله به آموزش 2 دسر با استفاده از خشکبار پرداختیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما عزیزان قرار گرفته باشد.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجیل عابدینی با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب بهتری را خدمت شما همراهان عزیز ارائه نماییم.






 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0