لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

خواص بادام در پیشگیری و درمان زخم معده

بادام جز یکی از خشکبار‌هایی که است که در تمام فصل‌های سال یافت می‌شود. این خشکبار ریشه بسیار توانمندی داشته و با کمی رطوبت رشد می‌کند. دارای برگ‌ های بیضی شکل، باریک، نوک تیز و بسیار پررنگ است.(جهت خرید خشکبار کلیک کنید)

بخش زیادی از بادام درختی از روغن تشکیل شده و بر خلاف باور عموم مصرف این روغن ضرری ندارد،  بلکه دارای فواید زیادی هم هست. حتی در بسیاری از لوسیون‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی نیز از این روغن استفاده می‌شود. براساس نظر متخصصان بادام درختی حاوی مواد مغذی فراوانی از جمله امولسیون، صمغ، قند و موسیلار است.

بادام درختی دارای طبع گرم و‌ تر  بوده و از خواص آن می توان به نرم کننده سینه، درمان کننده زخم روده و مثانه‌ها، درمان اسهال، تقویت کننده معده،  کاهش درد کبد و سرفه همزمان با مصرف عسل اشاره کرد و به علت کلسیم، فسفر و آهن درمان کننده گلودرد، تقویت مغز و آرام کننده اعصاب بوده همچنین درمان کننده سوزش و درد‌های مجاری و ادراری، مفید برای بینایی از دیگر خواص مصرف بادام است.(جهت خرید آجیل کلیک کنید)

وجود ویتامین E در بادام درختی موجب جلوگیری از ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی، فراموشی، عملکرد بد اعصاب و سیستم ایمنی بدن می‌شود و برای جلوگیری از تشکیل آب مروارید، ضعیف شدن ماهیچه‌ها وهمچنین  به دلیل وجود ویتامین ها، پروتئین‌ها و آهن  برای درمان کم خونی هم تاثیر دارد. از فواید دیگر بادام می توان به تقویت ریشه دندان ها، لثه و خشکی دهان اشاره کرد.

مصرف بادام به صورت نارس موجب بروز انواع بیماری از جمله مشکل هضم می‌شود. طبق نظر طب سنتی مصرف این آجیل برای مادران باردار،  شیرده و افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود.

زخم معده مشکل جدی است که در صورت عدم درمان می تواند باعث بروز مشکلات جدی تر مانند سرطان شود. بنابراین بهتر است به موقع درمان شود. در این میان بادام برای زخم معده کاملا مناسب است و می تواند باعث جلوگیری و بهبود این مشکل شود. در مصرف آجیل های مفید برای زخم معده باید به این نکته توجه کرد که این آجیل ها باید به صورت خام و بدون نمک مصرف شوند. 





آیا بادام برای زخم معده مناسب است؟

اکثر افراد از خواص بی نظیر بادام برای کاهش مشکلات معده آگاهی دارند و می دانند مصرف آجیل ها می تواند باعث جلوگیری از بیماری های مربوط به معده و کاهش درد های معده شود، اما آیا آجیل برای زخم معده نیز مناسب می باشد؟

یکی از مشکلات آزار دهنده و دردناکی که ممکن است گریبان گیر افراد بسیاری شود زخم معده است که بنابر دلایل مختلفی ایجاد می شود. یکی از دلایل اصلی این مشکل حاد داشتن رژیم غذایی نامناسب و نیز خوردن وعده های نامنظم است. دلیل دیگر این مشکل می تواند وارد شدن باکتری خاصی به بدن از طریق مواد غذایی مختلف باشد. بنابراین می توان این مشکل را با اصلاح رژیم غذایی تا حدودی برطرف کرد.

یکی از موادی که از گذشته تا به امروز برای درمان زخم معده توصیه شده آجیل و به خصوص بادام است که  انواع مختلف آن وجود دارد و به راحتی قابل خریداری می باشد. بنابراین در پاسخ به سوالی که پیش از این مطرح شد می توان گفت که بادام و به طور کلی آجیل برای زخم معده مناسب است. مصرف برخی از آجیل ها به صورت خام و تازه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و سایر مواد می تواند زخم معده را بهبود بخشد.

(برای خرید بادام کلیک کنید)


کلام آخر:

در این مقاله درمورد خواص بادام و به طور کلی آجیل در پیشگیری و درمان زخم معده مطالبی را بیان کردیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجیل عابدینی با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب بهتری را خدمت شما همراهان عزیز ارائه نماییم.

تعداد نظرات : 0