لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تاثیر گردو بر قند خون

گردو یکی از آجیل هایی است که از ریشه ی گیاه آن تا پوست بیرونی اش، برای انسان ها پر فایده است و در کنترل بیماری ها به عنوان یک داروی گیاهی عمل می کند. اما تاثیر گردو بر قند خون؛ به نحوی است که میزان زیاد قند خون را در صورت استفاده ی مداوم می تواند کاهش دهد و آن را کنترل کند. تاثیر گردو بر قند خون، به گونه ای است که میزان هموگلوبین خون را در سراسر بدن می تواند در سطح معینی نگه دارد و زمانی که هموگلوبین به ثبات برسد، قند خون نیز کاهش پیدا می کند.

باتوجه به آزمایش های خارج از کشور که در دانشگاه های تحقیقاتی امریکا انجام شده است، محققان دریافتند پس از حدود 3 ماه تاثیر گردو بر قند خون؛ شروع می شود و تازه خودش را نشان می دهد. نکته ی جالبی که در این آزمایش وجود دارد این است که کم تر از 0.3% بر روی قند خون افراد دیابتی تاثیر دارد اما همین مقدار نیز در طولانی مدت از بروز سایر عوارض جانبی جلوگیری می کند.

زمانی که مواد مغذی داخل گردو با خون انسان همراه می شود و در قسمت مختلف بدن سفر می کند در واقع در مسیر خود تا جایی که می تواند آسیب ها را ترمیم می کند و این خاصیت را از آنتی اکسیدان در ساختار خود دارد و همین ویژگی باعث می شود تا قند خون کاهش پیدا کند. نگران استفاده ی گردوها نباشید زیرا هر 100 گرم مغز گردو، حدود 2.6 گرم قند دارد که این عدد برای افراد دیابتی نه تنها خطری ندارد بلکه لازم هم می باشد.

چه زمانی تاثیر گردو بر قند خون کامل می شود؟

برای پاسخ به این سوال باید روزی را تصور کنیم که دیگر بیماران دیابتی با استفاده ی گردوها، به صورت کامل قند خونشان تنظیم می شود و نیازی به هیچ قرص و دارویی ندارند. برای رسیدن به آن روز نیاز به انجام تحقیقات بیشتری خواهیم داشت و مطالعات بیوشیمیایی در این راه به بیماران کمک کننده خواهند بود.(جهت خرید اینترنتی آجیل کلیک کنید)

روغن گردو را جایگزین کنید:

اگر به هر دلیلی علاقه ندارید از مغز گردو استفاده کنید، روغن گردو بهترین جایگزین خواهد بود. تاثیر گردو بر قند خون، به گونه ای است که حتی روغن آن برای افراد دیابتی موثر است و در کاهش قند خون کمک کننده است. روغن گردو، به عنوان یکی از روغن های  شگفت انگیز در بین رقبایش در صدر جدول است و ویژگی های مثبت آن باعث فروش زیاد آن شده است. پیشنهاد می شود که در مصارف روزانه از این روغن استفاده کنید.

تاثیر روغن گردو بر گرفتگی عضلات:

از آن جایی که روغن ها به 2 صورت خوراکی و موضعی کاربرد دارند، شما می توانید برای درمان گرفتگی عضلات نیز از آن ها استفاده کنید.اگر احساس می کنید که در اعضای بدنتان گرفتگی وجود دارد و جریان خون به خوبی از آن ناحیه عبور نمی کند، از روغن گردو برای ماساژ در آن قسمت استفاده کنید. دلیل این که روغن گردو به خوبی در گردش بهتر جریان خون تاثیر دارد، این است که این روغن طبع گرمی دارد و به خوبی می تواند گرفتگی ها را رفع کند.

ورزش چه تاثیری در کاهش قند خون دارد؟

طی آزمایش های انجام شده بر روی افراد دیابتی با میانگین سن ( 50-40 ) متوجه شدند افرادی که در کنار مصرف داروها به ورزش های هوازی نیز می پردازند، قند خون آن ها در وضعیت کنترل شده ای قرار دارد، به دلیل این که زمان انجام حرکات ورزشی یا حتی پیاده روی، ضربان قلب افزایش پیدا می کند و گردش خون با سرعت بیشتری جریان می یابد، همین موضوع به کنترل قند خون بیماران دیابتی کمک می کند.(جهت خرید خشکبار کلیک کنید)

برای اندام زیباتر مصرف گردو را در اولویت قرار دهید:

مغز گردو باتوجه به خواصی که دارد مانند چربی مفید، پروتئین، قند لازم، ویتامین و… به بهبود هرچه بیشتر رژیم غذایی کمک می کند و در طولانی مدت نه تنها شما را از بیماری های زیادی در امان نگه می دارد، بلکه در حفظ وزن ایده آل نیز موثر است زیرا تمام مواد مغذی لازم را به سلول های شما می رساند.

اگر پوست حساسی دارید در مصرف گردو زیاده روی نکنید !

گردو به دلیل آن که جزو آجیل های گرم می باشد، مصرف زیاد آن در پوست صورت می تواند التهاب ایجاد کند و باعث جوش شود. اگر بخواهید به پوست خود کمک کنید و مانع از جوش زدن شوید بهتر است که از مصلحات آن مانند : آب انار یا شربت سکنجبین استفاده کنید. با این کار از شدت گرمی آن می کاهید و دیگر جوش نمی زنید هرچند از خواص گردو بر قند خون، هم نمی توان ساده گذشت.

کلام آخر:

 در این مقاله درمورد خواص گردو برای دیابت مطالبی را بیان کردیم. امید آن داریم که مطالعه این مطلب برای شما خوانندگان گرامی مفید بوده و مورد توجه شما سروران گرامی قرار گرفته باشد. تقاضا داریم ایده ها و نظرات مفید و موثر خود را در راستای بالا بردن کیفیت مطالب وبسایت آجیل عابدینی، در اختیار ما قرار دهید تا موجب بهبود ارائه خدمات ما به شما همراهان عزیز باشد.

تعداد نظرات : 0