لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

درمان کم خونی با مغزیجات آجیل (قسمت اول)

یکی از شایع ترین اختلالات بدن که تقریبا عموم مردم در سنین مختلف به آن مبتلا می گردند، کم خونی است. اختلال کم خونی براساس عوامل مختلفی همچون استرس واضطراب شکل می گیرد که متاسفانه میزان ایجاد آن در بدن بانوان بیشتر از آقایان است. برای درمان و کاهش روند کم خونی داروهای گیاهی و شیمیایی زیادی وجود دارد که ممکن است بتواند تا حد زیادی در این زمینه موثر واقع گردد. جالب است بدانید کم خونی، میتواند از راه تغذیه سالم و مصرف مواد مغذی، بدون مصرف هرگونه داروی گیاهی و شیمیایی درمان شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی درمان کم خونی با تغذیه ی سالم در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:(جهت خرید آنلاین آجیل کلیک کنید)


2 دلیل مهم ایجادکم خونی:


1) کاهش املاح:


کم خونی، نوعی اختلال خونی محسوب می گردد که بر اثر کاهش میزان هموگلوبین شکل میگیرد؛ بدین صورت که اندام داخلی بدن اکسیژن مورد نیاز خود را از هموگلوبین دریافت می نمایند. در این صورت هنگامی که ماده معدنی آهن در بدن کاهش پیدا می کند، تولید هموگلوبین متوقف شده و کم خونی شکل می گیرد.
همچنین لازم به ذکر است کاهش میزان برخی ویتامین های مهم در بدن همچون ویتامین B12 ممکن است علاوه بر تهدید سلامت فرد، موجب ایجاد کم خونی شود؛ بدین معنا که با کاهش میزان ویتامین B12 گلبول های قرمزی تولید می گردند که از عدم توانایی جهت حمل اکسیژن برخوردار هستند. از این رو دچار ایجاد اختلالات متفاوتی همچون کم خونی در بدن می گردند.


2) بیماری:


گاهی اوقات افراد بخاطر مبتلا شدن به برخی از بیماری ها مبتلا به کم خونی می گردد. متاسفانه برخی از افراد به دلیل اختلالات کلیوی، ناچار به انجام دیالیز می باشند که در پی آن، اختلال کم خونی در آن ها شکل می گیرد. اما لازم به ذکر است کم خونی میتواند بر اثر عوامل مختلف دیگر همچون مصرف داروهای شیمیایی، پرتو درمانی یا شیمی درمانی، بروز بیماری های خود ایمنی یا عفونتی در بدن افراد و.... ایجاد شود.
درمان کم خونی با مغزیجات آجیل(قسمت اول)
جالب است بدانید مواد مغذی متنوعی وجود دارد که میتواند برای درمان کم خونی همچون نوعی دارو عمل کرده و با مصرف مداوم، در مدت زمان کوتاهی موثر واقع شود. از انواع مواد مغذی مفید در این زمینه، میتوان به آجیل اشاره کرد ؛ بدین معنا که آجیل، حاوی مغزیجاتی می باشد که هریک، انباشته از انواع ویتامین و املاح مفید می باشند. بنابراین مصرف آن ها میتواند تاحد ممکن نیازهای املاحی و ویتامینی بدن را تامین نموده و از بروز بیماری های ناشی از کمبود هرکدام همچون کم خونی پیشگیری نمایند.


کلام آخر:


مصرف مغزهای آجیل به تمام افراد به ویژه کسانی که دوران نقاهت بیماری را می گذارند، توصیه می شود. افرادی همچون سالمندان و کودکان که از سیستم ایمنی ضعیف تری برخوردار هستند، الزامیست از این مواد مغذی مصرف نمایند. البته باید از فروشگاه های معتبر در سراسر کشور به منظور تهیه و خرید آجیل استفاده نمود تا از نوع ارگانیک و مرغوب آن ها برخوردار شد. استفاده از وبسایت های اینترنتی و اقدام به خرید آنلاین آجیل، میتواند در این راستا موثر واقع گردد. یکی از بهترین وبسایت های اینترنتی که میتواند در این زمینه نقش موثری داشته باشد، آجیل و خشکبار عابدینی است؛ این نوع وبسایت دارای مغزیجات ارگانیک و درجه یک می باشد که هریک، از طعم بی نظیری برخوردار هستند. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی معرفی مغزیجات مفید برای کم خونی بود؛ البته محتوای آن در این مقاله به اتمام نخواهد رسید و در مقالات منتشر شده ی بعد، به توضیح و اهمیت هریک از مغزیجات نام برده خواهیم پرداخت. امیدواریم که با مطالعه ی آن ها اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران عزیز واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجیل و خشکبار عابدینی در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتری عرضه نمائیم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله درمان کم خونی با مصرف آجیل(قسمت دوم) دیدن کنید.




 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0