لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

درمان یبوست با مصرف پسته

پسته یک آجیل خوشمزه و سالمی است که قدمتی ۷۰۰۰ ساله دارد، این دانه خوراکی از یک گیاه درختی بدست می آید، که بومی شرق آسیا است، اما امروزه در بیشتر نقاط جهان کاشته می شود. پسته یکی از مغزهای مهم در آجیل  بوده و کاشت و برداشت آن برای کشورها از لحاظ اقتصادی مهم است. در این میقاله میخواهیم بررسی کنیم آیا پسته برای یبوست فایده یا ضرر دارد ؟


نقش پسته برای یبوست


پسته علاوه بر آجیل در شیرینی پزی، تهیه انواع دسر و بستنی استفاده می شود. این مغز دارای مواد مغذی فراوان بوده و چربی های موجود در آن از نوع سالم و اشباع نشده است، به همین دلایل می تواند در کاهش وزن، سلامت قلب و روده ها موثر باشد.
از آنجایی که یبوست یک مشکل گوارشی رایج در سر تا سر جهان است، در این بیماری فرد با کاهش حرکات روده مواجه شده و دفع مدفوع با مشکل روبرو می شود. از دلایل عمده بوجود آمدن یبوست، نداشتن رژیم غذایی سالم است. آب و غذاهای فیبردار می توانند باعث افزایش حرکات روده و دفع مدفوع شوند. یک اونس یعنی ۲۸ گرم پسته حاوی ۳ گرم فیبر است.


آیا فیبر موجود در پسته برای یبوست مفید است یا مضر؟


فیبر های مواد غذایی در نوع محلول و نامحلول وجود دارند. فیبر های نامحلول در آب باعث حرکات منظم روده می شوند، این نوع فیبر اگر زیاد مصرف شود، حتی باعث اسهال نیز می شود. فیبر محلول در آب، باعث می شود، آب مواد غذایی گرفته شود، بنابراین مدفوع سفت شده و احتمال بوجود آمدن یبوست وجود دارد، اما فیبر موجود در پسته زیاد نیست که بتواند باعث یبوست شود، مگر اینکه در یک روز بیش از ۷۰ گرم مصرف شود. پسته دارای مقادیر فراوان فروکتان است، افراد حساس به فروکتان باید در خوردن پسته، احتیاط کنند، چون بدن آنها قادر به تجزیه فروکتان نیست و احتمال دارد بعد از خوردن پسته دچار نفخ شوند.
پسته با داشتن فیبر می تواند در حرکات منظم روده و افزایش هضم غذا موثر باشد، همچنین این فیبر موجود در پسته، می تواند محیط روده بزرگ را برای زندگی باکتری های مفید، مساعد کند. این باکتری های فلور نرمال، باعث افزایش حرکات روده شده و زمان توقف مواد غذایی زائد را در روده کاهش می دهند. پسته در صورت مصرف بیش از اندازه می تواند یبوست ایجاد کند، اما احتمال آن نزدیک به صفر است، چون، مصرف بیش از اندازه آن (بیشتر از ۷۰ گرم) برای یک فرد معمولا امکان ندارد.


کلام آخر:


در این مطلب قصد داشتیم شما را با خواص پسته برای درمان یبوست بیشتر آشنا کنیم. دقت داشته باشید که برای خرید آجیل مرغوب علاوه بر مراجعه به فروشگاه های معتبر میتوانید از طریق وبسایت آجیل عابدینی نیز اقدام به خرید کنید.
امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت آجیل عابدینی یاری فرمایید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با خواص خشکبار مویز دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0