لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

میزان قند توت خشک و کشمش چقدر است؟

خشکبار مختلفی وجود دارند که استفاده از آن ها خالی از لطف نیست. توت خشک و کشمش از جمله خشکبار محبوب هستند که مصرف آن به تامین برخی از مواد معدنی و مواد مغذی مورد نیاز بدن کمک می کند. در اینجا مقاله قصد داریم به میزان قند توت خشک و کشمش و همچنین خواص آن ها بپردازیم.
توت خشک و کشمش خوراکی مفیدی می باشند، که جایگزین بسیار خوبی برای مواد قندی هستند. استفاده از توت خشک و کشمش توسط افراد دیابتی امری کاملا طبیعی و غیر قابل انکار می باشد. توت های خشک شده و کشمش ها دارای مواد قندی طبیعی هستند و در نتیجه مصرف آن ها برای افراد مبتلا به دیابت بلامانع می باشد. میزان قند توت خشک و کشمش نسبت به مواد قندی دیگر کمتر است و به تنظیم قند خون بدن کمک می کنند.


توت خشک


توت خشک در دسته خشکبار قرار می گیرد و سرشار از مواد معدنی زیادی چون کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم می باشد. لازم به ذکر است که میزان ویتامین موجود در این ماده ناچیز است؛ این ماده غذایی سرشار از فیبر بوده و بار گلیسمی پایینی دارد، در نتیجه این ماده غذایی گزینه مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری دیابت می باشد.
توجه کنید که مصرف بیش از حد توت خشک باعث افزایش قند خون بدن می شود، به همین دلیل افراد مبتلا به بیماری دیابت بهتر است روزانه ۱۰ عدد توت خشک را مورد استفاده قرار دهند.


کشمش


کشمش ها نیز مانند توت خشک دارای مواد معدنی زیادی می باشند. بار گلیسمی کشمش نسبت به توت خشک بسیار بیشتر است، در نتیجه باید از مصرف بی رویه آن خودداری کنید. کشمش انواع مختلف و متنوعی دارد اما میزان بار گلیسمی آن ها یکسان است. افراد مبتلا به بیماری دیابت می توانند ۵ عدد الی ۶ عدد کشمش را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند.



قند کشمش بیشتر است یا توت خشک

بسته به نوع توت خشک و کشمش، میزان قند در هر کدام متفاوت است. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که توت خشک حاوی مقدار بیشتری قند نسبت به کشمش است. به عنوان مثال، در هر 100 گرم توت خشک، حدود ۶۴ گرم قند وجود دارد، در حالی که در هر 100 گرم کشمش، حدود ۵۹ گرم قند موجود است.


سخن پایانی


میزان قند توت خشک و کشمش نسبت به سایر خوراکی ها و میوه های خشک شده بسیار ناچیز می باشد، در نتیجه استفاده از آن ها برای افراد مبتلا به بیماری دیابت بلامانع است. توجه کنید که میزان قند موجود در ساختار کشمش بیشتر از توت خشک می باشد؛ پس مصرف بیش از حد مواد غذایی نامبرده مشکلات متعددی را برای بدن ایجاد خواهد کرد.
توجه به این نکته ضروری است که باید برای خرید آنلاین خشکبار به فروشگاه های معتبر و یا فروشگاه های آنلاین همچون آجیل و خشکبار عابدینی مراجعه نمایید.
امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت آجیل و خشکبار عابدینی یاری نمایید.




پیشنهاد میکنیم از مقاله بهترین زمان مصرف آجیل چه موقع است؟ دیدن کنید.






 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0