لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طرز تهیه بادام هندی در منزل

بادام هندی يکي از دانه هاي محبوب آجيل بوده و بومي آمریکای جنوبي است، درخت این آجیل امروزه در آفريقا و هند نيز کشت مي شود و به صورت های مختلف، مانند، خام، بو داده، شور و یا بدون نمک فروخته می شود. بادام هندی اخیراً جایگزین مواد غذايي لبنی شده است و از آن ترکیباتی مانند، شیر بادام هندی، پنیر بادام هندی و سس های خامه ای بر پایه بادام هندی و يا خامه ترش تهیه می شود. در این مقاله قصد داریم طرز تهيه بادام هندی را شرح دهیم.
این دانه در انواع طعم هاي مختلف، توسط فروشگاه ها به فروش مي رسند، اما براي بدست آوردن طعم دلخواه خود، مي توانيد، بادام هندي را بصورت خام تهيه کرده و در منزل، هر طعمي که دوست داريد، به آن اضافه کنید.


طرز تهیه بادام هندي بو داده فلفلي


برای تهیه بادام هندی بوداده، کمی روغن مایع، داخل ماهیتابه ریخته و دانه ها را به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم شعله گاز، دانه ها را تفت دهید تا رنگ آنها به طلایی شود، اگر بادام هندی بوداده فلفلی می خواهید، مخلوط نمک، پودر زیره، فلفل سیاه و قرمز را قبل از خنک شدن کامل دانه ها، اضافه کرده و مخلوط کنید.مقدار مورد استفاده از هر یک از ادویه ها وابسته به ذائقه شماست.


طرز تهیه بادام هندی بوداده به کمک فر


عسل و ادویه های مورد علاقه خود را در یک ظرف، مخلوط کنید و دانه های بادام هندی را داخل آن بریزید، بعد اینکه کاملا دانه به عسل آغشته شد، روی سینی فر که روغن کاری شده است، بریزید، سینی را به مدت بیست دقیقه داخل فر قرار دهید تا دانه بو داده شوند.


طرز تهیه بادام هندی زعفرانی


دانه های بادام هندی را با زعفران و نمک مخلوط کرده و همراه با کمی روغن داخل ماهیتابه تفت دهید.



بادام هندی و استفاده از آن در آشپزی


این آجیل محبوب با طعم ملایم، مشابه طعم بادام زمینی است و بافت تقریبا خامه ای دارد. مقدار چربی این دانه نسبت به دانه های آجیل، دیگر، کمتر است. بادام هندی یک دانه، مورد استفاده در پخت و پز و آشپزی است، این دانه آجیل که ویتامین فراوانی دارد، به عنوان چاشنی در سس یا شیر مخلوط شده و مصرف می شود.


در این مطلب قصد داشتیم شما را با طرز تهیه بادام هندی بیشتر آشنا کنیم. دقت داشته باشید که برای تهیه آجیل مرغوب علاوه بر مراجعه به فروشگاه های معتبر میتوانید از طریق وبسایت آجیل عابدینی نیز اقدام به خرید کنید.
امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت آجیل عابدینی یاری فرمایید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله طرز خیساندن انجیر خشک در آب و شیر چگونه است؟ دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0