لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با خواص انواع تخمه ها (قسمت اول)

تخمه ها در دسته آجیل قرار میگیرند .خواص تخمه شامل طیف گسترده‌ای بوده که نباید آن را از قلم انداخت. امروزه وجود ترکیبات معدنی و ویتامین های گوناگون سبب استقبال خوب افراد از این دانه های خوراکی شده است. زیرا با مصرف منظم تخمه می‌توان نیاز های ضروری بدن را تامین نمود. به همین منظور در این مطلب می‌خواهیم به بررسی خواص تخمه بپردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.


تخمه منبع مواد معدنی و ویتامین ها


موارد ذکر شده تنها بخشی از مواد معدنی موجود در ترکیبات تخمه ها هستند؛ همچنین هر کدام از این مواد معدنی خواص قابل توجهی را برای بدن به ارمغان خواهند آورد.
همچنین خواص تخمه، یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از این گونه دانه های گیاهی است. بهتر است بدانید تخمه ها به علت برخورداری از مواد معدنی گوناگون دارای خواص گوناگونی برای بدن هستند. به همین منظور برخی از متداول‌ترین مواد معدنی موجود در ترکیبات تخمه ها شامل موارد زیر هستند.(جهت خرید آجیل کلیک کنید)

 آنتی اکسیدان
 پتاسیم
 کلسیم
 پروتئین
 مس
 فسفر
 منیزیم
 کالری
 فولات
 ویتامین A
 ویتامین B
 ویتامین E


در حال حاضر تخمه ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از خواص گوناگونی برخوردار هستند. بهتر است بدانید متداول‌ترین تخمه های موجود در بازار شامل تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، تخمه هندوانه و تخمه خربزه می‌باشند.
امروزه از این تخمه ها در مراسمات و دورهمی های مختلفی استفاده می‌شود. اما در کل هر یک از این تخمه ها طرفداران مخصوص به خود را دارند. همچنین مصرف هر یک از تخمه های یاد شده مزایایی را برای بدن به ارمغان خواهد آورد؛ به همین منظور برخی از خواص تخمه های ذکر شده شامل موارد زیر می‌باشند:


تخمه آفتابگردان


یکی از پرطرفدارترین تخمه های موجود بدون شک، تخمه آفتابگردان است. این خوراکی خوشمزه از دیرباز تا کنون میهمان ایرانیان بوده است. امروزه از این دانه‌ی خوراکی برای مواردی همچون تهیه روغن استفاده می‌شود. اما نکته‌ای که مصرف این دانه خوراکی را با استقبال خوبی روبرو کرده، خواص آن است. بهتر است بدانید تخمه آفتابگردان در ترکیبات خود از مواد معدنی همچون پروتئین، فسفر، منیزیم، سلنیوم و… بهره‌میبرد.
به همین جهت برخی از خواص تخمه آفتابگردان عبارتند از:


 جلوگیری از بروز بیماری هایی نظیر سرطان
کاهش‌دهنده فشار خون بالا
کمک به آرامش اعصاب
کاهش کلسترول خون
تقویت استخوان های بدن
کمک به جوان‌سازی پوست


تخمه کدو


در میان تخمه های موجود، تخمه کدو از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. همه روزه افراد زیادی از این دانه خوراکی برای مراسمات خود استفاده می‌نمایند. طعم فوق‌العاده تخمه کدو سبب شده تا بسیاری از افراد این دانه را برای خرید، انتخاب نمایند. امروزه تخمه کدو به دو صورت خام و بو داده به فروش می‌رسد. در ترکیبات تخمه کدو مواد معدنی همچون آهن، کلسیم، پروتئین، سدیم و… به وفور یافت می‌شود.
بنابراین برخی از خواص تخمه کدو شامل موارد زیر می‌باشند.


کمک به تقویت حافظه و افزایش تمرکز
کاهش‌دهنده استرس و اضطراب
کمک به بهبود سریع زخم ها
کمک به سلامت قلب
بهبود مشکلاتی نظیر کم خونی
بهبود بیماری هایی نظیر سنگ کلیه


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با خواص انواع تخمه ها(قسمت دوم) کلیک کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0