لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

کدام آجیل برای چاقی صورت مناسب است؟(قسمت اول)

اگرچه افزایش وزن روی صورت به طور خاص کمی دشوار است، اما بهبود حجم عضلات، می تواند صورت فرد را پرتر نشان دهد. خرید آجیل و مصرف آن برای چاقی صورت یک موضوع اثبات شده بوده، و برخی ورزش‌ها و مکمل ها نیز به این امر کمک می کنند. دانه های آجیل، کالری بالایی دارند و مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب سالم را برای بدن فراهم کرده و به افراد کمک می‌کنند.در ادامه به پاسخ ، مطلب به سوال چه آجیلی باعث چاقی صورت می شود؟ پاسخ میدهم.


چرا آجیل برای چاقی صورت مفید است؟


در بین گزینه های متفاوت، برای چاقی صورت، دانه های آجیل با داشتن چربی های سالم، فیبر، پروتئین های گیاهی و سایر مواد مغذی، به افراد کمک می کنند، تا صورت خود را چاق تر نگه دارند. اما هر نوع دانه آجیل مزایای تغذیه ای متفاوتی دارد. با سالم‌ترین انواع آجیل، از نظر محتوای پروتئین و سایر فواید تغذیه‌ای و همچنین نحوه تاثیر آنها در چاقی صورت آشنا شوید


توجه: اندازه گیری مواد مغذی در هر مورد برای ۱۰۰ گرم آجیل خام است.


معرفی آجیل های مناسب چاقی صورت


پسته


برای پر شدن صورت باید عضلات صورت تقویت شود و پروتئین و مواد مغذی کافی به آن برسد. پسته حاوی مقدار زیادی پروتئین است. پروتئین ها در بدن به واحد های کوچکتر یعنی اسیدهای آمینه تبدیل می شوند، بدن از این آمینو اسیدها، پروتئین های دیگری مانند کلاژن می سازد، کلاژن یکی از پروتئین های مهم در صورت است. با ساخته شدن مقدار فراوان کلاژن، صورت پر تر شده و همچنین از پیری زودرس آن جلوگیری می شود.
مقدار پروتئین و سایر مواد مغذی پسته، که می توانند نقشی در چاقی صورت داشته باشند، به شرح زیر است:


 پروتئین: ۲۰.۱۶ گرم
 چربی: ۴۵.۳۲ گرم
 کربوهیدرات: ۲۷.۱۷ گرم
 فیبر: ۱۰.۶۰ گرم


گردو


گردو در مقایسه با سایر مغزها، کربوهیدرات کمتر و کالری زیادی دارد. این کالری زیاد به دلیل وجود محتوای بسیار بالایی از چربی است. چربی‌های موجود در گردو عمدتاً از نوع اشباع نشده بوده و فواید سلامتی بیشماری دارند. چربی های سالم از نوع غیر اشباع نه تنها پوست صورت را محکم و مرطوب نگه می دارند، بلکه با پرتر نگه داشتن صورت و گونه ها، از افتادگی و پیری زودرس پوست صورت جلوگیری می کنند. گردو منبع خوبی از پروتئین و سایر مواد مغذی نیز هست.


 پروتئین: ۱۵.۲۳ گرم
 چربی: ۶۵.۲۱ گرم
 کربوهیدرات: ۱۳.۷۱ گرم
 فیبر: ۶.۷ گرم


پیشنهاد میکنیم از مقاله کدام آجیل برای چاقی صورت مناسب است؟(قسمت دوم) دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0