لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

خشکبار مفید برای کبد چرب چیست؟ ( قسمت اول )

مصرف خشکبار مفید برای کبد چرب راهی برای درمان طبیعی کبد چرب و عدم استفاده از دارو های شیمیایی مضر است. کبد چرب مشکلی است که امروزه بسیار شایع شده است و یکی از دلایل اصلی آن مصرف غذا های چرب، فست فود و غیره است. بنابراین رژیم غذایی مناسب راهی ساده برای حل آن است. در واقع خشکبار موادی را شامل می شود که باعث جلوگیری از بسیاری از بیماری ها می شود. در ادامه ی این مقاله به توضیح خشکبار مفید برای کبد چرب و اهمیت مصرف آنها می پردازیم.
تنوع میوه ها در ایران و نیز دسترسی آسان به انواع میوه خشک ها باعث شده امروزه مردم بتوانند از خواص این خشکبار بهره کافی ببرند. از طرفی خرما نیز یکی از مهم ترین و بیشترین خشکبار در کشور است و مصرف آن می تواند به سلامت کبد کمک کند. در ادامه به مهم ترین خشکبار مفید برای دیابت خواهیم پرداخت.


برگه ی زردآلو


قیسی یا برگه ی زردآلو نیز یکی از مهم ترین خشکبار در افزایش ایمنی بدن است. این خشکبار باعث افزایش فعالیت کبد و نیز پاکسازی کبد می شود. از طرفی این خشکبار دارای انواع ویتامین ها است که می توانند باعث عملکرد مطلوب تمام اندام ها از جمله کبد شوند. برگه ی زردآلو را می بایست همواره خریداری کرد و روزانه مورد استفاده قرار داد.


سیب خشک


در واقع یکی از دلایل اصلی نقش خشکبار در کبد چرب وجود آنتی اکسیدان موجود در آنها است. آنتی اکسیدان در سیب خشک نیز وجود دارد و نقش مهمی در درمان کبد چرب ایفا می کند. از طرفی در این نوع خشکبار علاوه بر آنتی اکسیدان انواع ویتامین ها، فیبر و غیره وجود دارد که می توانند باعث کاهش چربی و نیز بهبود کبد چرب شوند.
از آنجا که سیب خشک دارای پکتین است جزء بهترین خشکبار مفید برای کبد چرب شناخته شده است، زیرا پکتین می تواند باعث پاکسازی سریع کبد شود. سیب خشک قند به نسبت کمی دارد، بنابراین مصرف روزانه ی آن به منظور درمان کبد چرب مشکل خاصی برای فرد به وجود نمی آورد. سیب سبز خشک شده بیشترین تاثیر را در میان انواع سیب خشک بر کاهش این مشکل دارد.


موز خشک


یکی از خواص موز خشک برای کبد چرب تصفیه کبد به دلیل وجود پتاسیم در آن است. پتاسیم از جمله مواد مغذی موجود در موز است. موز خشک طعم بسیار خوبی داشته و نقش مهمی در سلامتی دارد. مصرف روزانه ی این خشکبار می تواند مواد معدنی و انواع ویتامین ها را به بدن برساند و کبد چرب را درمان کند.
خشکبار دارای خواص متعددی می باشد که در این میان خواص خشکبار مفید برای کبد چرب شناخته شده می باشد. این مواد با اثر گذاری مطلوب بر کبد می توانند سموم موجود در آن را رفع کنند و باعث بهبود عملکرد کبد شوند.
ادامه مطلب در مقاله بعدی منتشر می شود. با ما همراه باشید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با آجیل های کلسیم دار(قسمت دوم) دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0