لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با خواص مصرف بادام برای گلو درد

بادام یکی از انواع آجیل بسیار محبوب می باشد که انواع مختلفی دارد. از انواع بادام ها می توان به بادام هندی، بادام زمینی، بادام درختی، بادام شیرین، بادام تلخ و …. اشاره کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند و شکل ظاهری آن ها با هم متفاوت می باشد. در اینجا قصد داریم به درمان گلو درد با استفاده از بادام بپردازیم.
گلو درد ممکن است دلایل مختلفی چون سرماخوردگی، عفونت، آسم، ترشحات سینوسی، سرطان ریه و … داشته باشد که هر کدام دارو های منحصر به فردی دارند اما برای درمان گلو درد ناشی از سرماخوردگی، عفونت و ترشحات سینوسی می توانید بادام را مورد استفاده قرار دهید.
بادام نوعی ملین است و به عنوان خلط آور طبیعی از آن یاد می شود. از زمان های قدیم برای درمان گلو درد از حریره بادام استفاده می شده است.(جهت خرید آجیل کلیک کنید)


نحوه استفاده از بادام برای گلو درد


روش های مختلفی جهت درمان گلو درد با استفاده از بادام وجود دارد. به عبارت دیگر می توان بادام را به تنهایی برای درمان گلو درد استفاده کرد، همچنین می توان آن را با سایر مواد غذایی ترکیب کرد و سپس مورد استفاده قرارداد. به عنوان مثال :


بادام و آب پرتقال


برای درمان گلو درد می توانید بادام آسیاب شده را در مقداری آب پرتقال طبیعی بریزید و سپس آن را میل کنید. توجه کنید که آب پرتقال حتما طبیعی باشد و ترش مزه نباشد.


بادام و عسل


از دیگر روش های استفاده از بادام برای درمان گلو درد می توان به ترکیب آن با عسل اشاره کرد. برای تهیه این ترکیب تنها کافی است یک قاشق غذاخوری بادام آسیاب شده را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و به تنهایی میل کنید، حتی می توانید در یک لیوان آب جوش و یا ولرم حل کنید و سپس مورد استفاده قرار دهید.


بادام و شیر


ترکیب شیر داغ با بادام آسیاب شده از دیگر ترکیباتی می باشد که به درمان گلو درد کمک می کند.
همانطور که گفتیم، بادام برای گلو درد، بهترین گزینه است. از قدیم تا به امروز از بادام به عنوان داروی گلو درد یاد می شود. برای درمان گلو درد می توانید آن را آسیاب کنید و با مواد دیگری چون عسل، شیر داغ، آب پرتقال طبیعی و …. ترکیب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع باشد.

پیشنهاد میکنیم از مقاله چرا متخصصان تغذیه مصرف خشکبار را توصیه میکنند؟ دیدن کنید.




 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0