لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

معرفی انواع آجیل

آجیل منبع بسیار خوبی برای تامین پروتئین، ویتامین و مواد معدنی بدن هستند؛ همچنین به سلامت بدن نیز کمک میکنند.
مصرف درست آجیل به صورت روزانه میتواند انرژی ضروری مورد نیاز بدن را در طول روز تامین کند. آجیل سرشار از چربی های غیراشباع مفید است و میتواند در پایین آوردن سطح کلسترول مضر و کاهش بیماری های قلبی بسیار موثر عمل کند.
برای بهره‌مندی از خواص آجیل بهتر است با انواع آجیل به طور کامل آشنا شوید. آشنایی کامل با انواع آجیل باعث می‌شود شما بسته به رژیم غذایی و میزان کالری موردنیاز روزانه خود بدانید که باید چه مقدار و از کدام نوع آجیل مصرف کنید.


انواع آجیل


مصرف آجیل در طول زمان به جزئی از فرهنگ ایرانیان تبدیل شده است. چرا که از گذشته در تمامی اعیاد و مراسمات، نقش پررنگی داشته است.
میتوان گفت انواع مختلفی از آجیل وجود دارد. شکل، طعم، رنگ و میزان آجیل سبب تنوع آن میشود.
نوع آجیل دقیقا به سلیقه مشتری بستگی دارد و مشتری بر حسب نیاز میتواند آجیل دلخواه خود را انتخاب کند. اگر بخواهیم انواع آجیل پرمصرف و رایج بین مردم را نام ببریم می‌توانیم به آجیل شیرین، آجیل خام، آجیل شور، آجیل مشکل گشا و آجیل چند مغز اشاره کنیم. هر کدام از آجیل ها به نحوی دارای خواص و ویژگی های منحصر به فردی هستند که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت..(جهت خرید آجیل مرغوب عابدینی کلیک کنید)

آجیل شیرین


یکی از انواع آجیل، آجیل شیرین است

ترکیبات بسیار متنوعی برای آجیل شیرین موجود است اما این نوع آجیل معمولا مخلوطی از برگه زردآلو، توت خشک، کشمش و سایر مواد مغذی متشکل از بادام هندی، گردو، بادام درختی، مغز پسته و مغز فندق می‌باشد. همچنین شما می‌توانید بسته به سلیقه و ذائقه خود از انجیر خشک و حبه آناناس نیز استفاده کنید.میزان و مقدار هر کدام از موارد مذکور میتواند با توجه به انتخاب و بودجه مشتری کم یا زیاد شود.
اما در هر صورت ترکیب آجیل شیرین از هر نوع و هر مقدار، طعم بسیار دلپذیری به همراه دارد.
به علت تنوع خشکبار و مواد مغذی موجود در آجیل شیرین می‌توان خواص بی‌شماری را برای آن نام برد که هر یک به اندازه خود برای حفظ سلامتی و نشاط بدن لازم است.علاوه بر این، انرژی مورد نیاز بدن را در طول روز تامین می‌کند.(جهت خرید خشکبار مرغوب عابدینی کلیک کنید)
یکی از ویژگی های مهم آجیل شیرین، بدون پوست و تمام مغز بودن آن است که سبب مصرف آسان آن می شود.وجود برگه زردآلو در آجیل شیرین برای افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند بسیار مفید و سودمند است.همچنین این خشکبار ارزشمند برای کاهش سطح کلسترول خون و سلامت قلب بسیار کارآمد است.
مغزهای مختلف این آجیل به دلیل داشتن منابعی غنی از ویتامین ها و پروتئین برای حفظ سلامتی استخوانها، جبران کم‌خونی، کاهش قند خون و جلوگیری از سرطان بسیار لازم و ضروری است. پس یکی از انواع آجیل برای مقابله با کم خونی آجیل شیرین است.

آجیل شور


آجیل شور، از پر طرفدارترین انواع آجیل

آجیل شور به نسبت آجیل شیرین از محبوبیت بیشتری برخوردار است. به طور معمول عموم مردم برای عید نوروز از آجیل شور استفاده میکنند که ترکیبی از تخمه جابانی، بادام زمینی، تخمه کدو، تخمه آفتابگردان، پسته و بادام درختی است.
شاید یکی از دلایلی که سبب شده آجیل شور به نسبت آجیل شیرین طرفداران بسیاری داشته باشد، وجود انواع تخمه ها در آن است. تخمه های موجود در آجیل شور با تنوعی که در طعم خود دارند بسیار خوش‌طعم دلپذیر هستند.
آجیل شور در بین انواع آجیل، از لحاظ قیمتی در سطح پایین تری از آجیل شیرین قرار دارد و تنها دلیل آن وجود انواع تخمه ها است.
مشتری میتواند بنا بر سلیقه و بودجه خود ترکیبات آجیل شور را کم یا زیاد کند. در بسیاری از فروشگاه ها آجیل شور از قبل مخلوط و بسته‌بندی شده است. اما شما میتوانید با خرید جداگانه هرکدام از مواد نام برده، آجیلی مطابق سلیقه خود تهیه کنید.
تفت دادن خشکبار آجیل شور با نمک، سبب شده تا خواص درمانی آن کمی کم شود و به همین دلیل باید در میزان مصرف آن دقت لازم را داشته باشید.
برای افرادی که مبتلا به فشار خون هستند، به هیچ عنوان مصرف آجیل شور توصیه نمیشود. همان طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، بو دادن آجیل از خواص مفید آن میکاهد، بنابراین اگر برای حفظ سلامتی و تندرستی خود قصد مصرف آجیل را دارید، بهتر است آجیل شور را انتخاب نکنید.

آجیل خام


آجیل خام را میتوان بهترین نوع از انواع آجیل دانست، چرا که به دلیل تفت داده نشدن، خواص درمانی آن به طور کامل حفظ می‌شود. شما می‌توانید مغز پسته، مغز گردو، مغز فندق، بادام هندی، بادام درختی و به طور کلی تمامی مغزیجات را در این ترکیب بگنجانید.
برای افراد میانسال و کهنسال که آجیل را به خاطر خواص آن میل میکنند، آجیل خام بهترین گزینه است.



کلام آخر:


در این مقاله درمورد آجیل و انواع آن و همچنین موارد مصرف هر یک از آن ها مطالبی را بیان کردیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما عزیزان قرار گرفته باشد.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجیل عابدینی با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب بهتری را خدمت شما همراهان عزیز ارائه نماییم.

تعداد نظرات : 0