لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

میزان مصرف دقیق آجیل مورد نیاز روزانه بدن

آجیل، نوعی تنقلات خوشمزه و ترکیبی از انواع مغزیجات، دانه‌ها و تخمه ‌هاست که اغلب برای پذیرایی در مراسمات، جشن‌ها و میهمانی‌ها به کار می‌رود اما کاربرد آجیل تنها به پذیرایی از میهمانان محدود نمی‌شود. هر مغز و آجیلی دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ما بوده و مصرف آن‌ها برای حفظ سلامتی بسیار مفید است. اما در طول روز چه تعداد و چه نوع آجیلی باید مصرف کنیم تا نیاز روزانه بدنمان تامین شود؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید



چرا باید روزانه آجیل بخوریم؟



آجیل‌ها حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم برای ما انسان‌ها هستند. در این میان چربی‌های سالم، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها مانند ویتامین E و ویتامین‌های گروه B، فیبرهای غذایی، مواد معدنی و عناصر کمیاب وجود دارد.

به لطف این مواد تشکیل دهنده، آجیل ها می‌توانند خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهند، به حفظ و ساخت عضلات کمک کنند، از سطح قند خون پایدار اطمینان حاصل کرده و انرژی بدن شما را تأمین نمایند.

آجیل‌های مختلف فواید مختلفی  نیز دارند. به عنوان مثال، گفته می‌شود که دانه بادام هندی می‌تواند از طریق آمینو اسید موجود در آن، می‌تواند به سروتونین در مغز تبدیل شود که باعث ایجاد خلق و خوی خوب خواهد شد.

بنابراین مصرف روزانه انواع آجیل و مغزها برای تامین نیازهای اساسی بدن بسیار مفید است. تحقیفات نشان داده‌اند، افرادی که روزانه یک مشت آجیل می‌خورند، طول عمر بیشتری نسبت به افرادی که آجیل نمی‌خورند دارند. آجیل، گزینه مناسبی به عنوان یک میان وعده سالم، مقوی، سبک و بدون چربی اشباع است که مصرف آن هیچگونه عوارضی برای بدن ندارد. و علاوه بر تامین ویتامین‌ها و پروتئین لازم برای بدن، دارای فیبر خوراکی و خاصیت سیر کنندگی نیز هست. بنابراین حتی اگر به دلیل مشغله کاری، فرصت کافی برای تهیه و مصرف میان وعده‌های سالم و مقوی را ندارید، می‌توانید مقداری آجیل به همراه داشته باشید و هر زمان که دوست داشتید آن‌ها را میل کنید.(جهت خرید آنلاین آجیل کلیک کنید.)



حال این پرسش پیش میاید که مصرف چه میزان آجیل در روز لازم و ضروری است و یا روزانه چقدر آجیل بخوریم؟



چه تعداد از هر آجیل نیاز روزانه بدن را پوشش می دهد؟

مانند اکثر غذاها، در اینجا نیز این مورد صدق می‌کند که از آجیل فقط در حد متوسط لذت ببرید. با وجود فواید و مواد مغذی بیشمار، نباید روزانه بیش از یک مشت آجیل بخورید. “مشت” یعنی حدود 25 تا 30 گرم. تعداد آجیل‌هایی که می‌توانید در روز بخورید به دلیل مقدار کالری، چربی، کربوهیدرات و حتی پروتئین هر مغز متفاوت است. به همین دلیل است که ما قصد داریم تعداد متوسط و مورد نیاز از هر مغز را توضیح دهیم.

چند پسته در روز می توانیم بخوریم؟

خوردن پسته با خواص زیادی برای سلامتی مرتبط است. از سالم بودن قلب گرفته تا کمک به دیابت یا کاهش وزن. خوردن پسته یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سلامتی است. این دانه ارزشمند از نظر پروتئین بسیار غنی است و همین امر آن را به یک مغز قوی برای ورزشکاران تبدیل می‌کند. اما حتی مصرف بیش از حد از پروتئین نیز توصیه نمی‌شود و ممکن است عوارضی داشته باشد. به همین دلیل ضروری است که بدانید چه تعداد پسته در روز کافیست است.

به طور کلی متخصصان تغذیه معتقدند خوردن 30 عدد پسته هر روز اشکالی ندارد. خصوصا اگر در طول روز غذای پرکالری دیگری نمی‌خورید.

در روز چند عدد بادام باید بخوریم؟

بادام از جمله مغزهای فوق العاده مغذی است که حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E است. همچنین حاوی کلسیم، پروتئین، فیبر، منیزیم و چربی‌های سالم است. به همین دلیل بادام از قوی‌ترین مغزها است. از طرف دیگر، بادام بسیار کالری دارد. اگرچه می‌تواند انرژی شما را تقویت کند، اما پرخوری در آن ممکن است عوارض زیادی داشته باشد. به همین دلیل است که باید در مورد تعداد بادام مصرفی در طول روز و همچنین کالری سایر غذاهایی که در کنار این مغز می‌خورید، دقیق باشید.

به طور معمول ، خوردن 17 تا 20 مغز بادام سالم است و تقریبا برابر با 30 گرم است. این مقدار تقریباً 163 کالری به شما می‌دهد که در طول روز متوسط است.



در طول روز چند عدد گردو می‌توانیم بخوریم؟

گردو یک ابرقدرت دارد. این مغزهای مغزی شکل می‌توانند عملکرد مغز را تقویت کرده و خطر بیماری‌های مزمن مانند سرطان یا دیابت نوع 2 را کاهش دهند. علاوه بر این، گردو منبع عالی امگا 3 است، که برای بدن به ویژه قلب بسیار مفید است. مطالعات نشان می‌دهد امگا 3 می‌تواند احتمال مرگ ناگهانی قلب را در افراد مبتلا به بیماری قلبی کاهش دهد. کالری گردو نیز بسیار بالا است. بنابراین باید مراقب تعداد گردوی مصرفی خود در روز باشید. خوردن 7 تا 10 عدد گردو در طول روز سالم است و مشکلی ایجاد نمی‌کند. 

در طول روز چند عدد بادام هندی می‌توانیم بخوریم؟

بادام هندی میوه‌های خوشمزه و سرشار از چربی‌های سالم، فیبر، پروتئین، مس، منیزیم و منگنز است. این چیزی است که این مغز را به عنوان یک خوراکی مهم برای تولید انرژی، ایمنی، استخوان و سلامت مغز تبدیل می‌کند. بادام هندی اگرچه مانند سایر مغزهای میوه بسیار مفید است، اما باید به میزان متوسط نیز مصرف شود. زیرا علاوه بر خطر حساسیت به این مغز، خوردن زیاد بادام هندی نیز دارای مشکلات دیگری است. به همین دلیل برخی از متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند برای جلوگیری از افزایش وزن، مصرف بادام هندی را تا 5 عدد در روز محدود کنید.



کلام آخر:

در این مقاله درمورد میزان مصرف روزانه آجیل و جزئیات آن مطالبی را بیان کردیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجیل عابدینی با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب بهتری را خدمت شما همراهان عزیز ارائه نماییم.

تعداد نظرات : 0