لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

گردوی ایرانی یا گردوی خارجی، کدام بهتر است؟

آجیل و خشکبار از جمله خوراکی هایی هستند که همواره توسط متخصصین تغذیه برای موارد مختلف توصیه شده اند. مواردی از جمله کاهش یا افزایش وزن، بهبود سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و در برخی موارد کمک به تسریع درمان بیماری و کاهش دوران نقاحت. از این رو دانستن خواص هر یک از این خوراکی ها میتواند به ما در انتخاب بهتر برای رسیدن به هدف مد نظرمان کمک کند.

از آن جایی که بحث و بررسی پیرامون تک تک مواد تشکیل دهنده آجیل و خشکبار در قالب یک مقاله و ارائه مطالبی کلی جالب به نظر نمی رسد، لذا در این مطلب قصد داریم در خصوص گردو و تفاوت میان گردوهای ایرانی و خارجی صحبت کنیم. از شما همراهان گرامی دعوت می کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی فرمائید.

گروه بندی گردوها:

 اگر بخواهیم بطور کلی گردوها را به دو دسته ایرانی و خارجی تقسیم بندی کنیم، تمامی گردوهای تولید داخل فارغ از روش تولید و کیفیت آن ها جز گردو های ایرانی بشمار می روند و در دسته بندی مقابل تمامی گردوهای تولید شده در خارج از کشور با چشم پوشی از اینکه در کدام منطقه و به چه روشی تولید شده اند، در دسته گردوهای خارجی قرار می گیرند.

اما ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا به طور جزئی تر به برخی از تفاوت های میان گردوهای ایرانی و خارجی بپردازیم. همچنین بیان این نکته ضروری است که هم گردوهای ایرانی و هم خارجی خود انواع مختلفی دارند و اینگونه نیست که تمامی گردوهای ایرانی مشابه هم  و بدون تنوع باشند که همین امر در خصوص گردوهای خارجی نیز صدق می کند.

تفاوت در نوع و جنس پوست گردو:

بطور کلی پوست گردوها را می توان به دو دسته کاغذی و سوزنی تقسیم بندی کرد. همانطور که از نام این گردوها پیداست گردوهای پوست کاغذی دارای پوست های نازک تر نسبت به گردوهای پوست سوزنی هستند و غالبا برای شکستن این گردوها نیاز به ابزار یا وسیله خاصی نیست و به راحتی میتوان با فشار دست پوست این گردوها را جدا کرد. گردوهای خارجی را بدلیل داشتن پوست های نازک تر میتوان در دسته گردوهای پوست کاغذی دسته بندی کرد و در مقابل گردوهای ایرانی بدلیل داشتن پوست ضخیم تر جز گردوهای پوست سوزنی بشمار می روند. البته در کشور ما نیز گردوهایی با عنوان گردوهای پوست کاغذی یافت می شود که نسبت به سایر گردوهای ایرانی پوستی نازک تر دارند، اما با این حال باز هم نسبت به گردوهای خارجی پوست ضخیم تری دارند. (برای خرید خشکبار کلیک کنید)

بررسی از نظر رنگ و زیبایی:

اگر بخواهیم گردوهای ایرانی و خارجی را از لحاظ رنگ مورد بررسی قرار دهیم در میابیم که گردوهای خارجی نسبت به گردوهای ایرانی دارای رنگی روشن تر و تقریبا متمایل به رنگ زرد هستند، در حالی که گردوهای ایرانی دارای رنگی تیره تر و مایل به رنگ قهوه ای می باشند.


اندازه های متفاوت:

در بررسی اندازه گردوها در خواهیم یافت که گردوهای خارجی دارای اندازه های بزرگ تر نسبت به گردوهای ایرانی هستند و همچنین یک دست و یک اندازه بودن در گردوهای خارجی نسبت به نوع ایرانی آن ها بیشتر به چشم می خورد. 

البته با بررسی علت این موضوع متوجه میشویم که دلیل اندازه بزرگ تر و همچنین یک دست و یکنواختی گردو های خارجی بدلیل تغییراتی ژنتیکی انجام شده روی آن ها به منظور تولید محصول بیشتر و شکیل تر می باشد، که البته این امر تاثیرات منفی در خصوص طعم و خواص این گردوها در مقایسه با گردوهای ایرانی که به شکل سنتی تولید می شود خواهد داشت. (برای خرید آجیل کلیک کنید)

کدام یک طعم بهتری دارند؟

در صورتی که هم از گردوهای خارجی و هم گردوهای ایرانی مصرف کرده باشید قطعا در یافته اید که گردوهای ایرانی بر خلاف اندازه کوچک تر نسبت به گردو های خارجی دارای طعمی غیر قابل مقایسه با نوع خارجی خود هستند. گردوهای ایرانی بدلیل تولید سنتی این محصول، دارای طعم و مزه ای فوق العاده می باشد. همچنین از نظر چربی های موجود در گردو، گردوهای ایرانی دارای تمامی چریی های لازم و به اندازه کافی هستند.

بررسی قیمت های این دو نوع گردو:

در خصوص مقایسه قیمت بین گردوهای ایرانی و خارجی باید گفت که گردوهای خارجی علی رغم داشتن ظاهری زیباتر و سهولت در استفاده نسبت به گردو های ایرانی بدلیل داشتن پوست کاغذی، دارای قیمت پائین تری از گردو های ایرانی هستند. دلیل این تفاوت قیمت تولید سنتی و طبیعی گردوی ایرانی است که در این روش خواص و طعم و مزه طبیعی گردو کاملا حفظ شده و میتوان از تمامی خواص و مزایای آن بهره مند شد.


کلام آخر:

در این مقاله درمورد تفاوت های گردوی ایرانی و خارجی مطالبی را بیان کردیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجیل عابدینی با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب بهتری را خدمت شما همراهان عزیز ارائه نماییم.

تعداد نظرات : 0