لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با خواص و مزایای بادام هندی

بادام هندی در اصل مربوط به کشور برزیل است و در بین آجیل و خشکبارها محبوبیت بسیار زیادی دارد. بادام هندی در کشورهایی مثل ویتنام، هند و نیجریه نیز تولید می‌ شود.

در این مطلب قصد داریم تا با شما عزیزان را با خواص بادام هندی بیشتر آشنا کنیم، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.


تاریخچه بادام هندی

درخت بادام هندی در قرن شانزدهم اولین بار توسط کاوشگران پرتغالی که در برزیل در حال قایقرانی بودند کشف و به هندوستان وارد شد، آنها این درخت را در گوا کاشتند. این درخت در سراسر هند تکثیر شد و امروزه غرب هند، آفریقای جنوبی، آفریقای شرقی، و آمریکای مرکزی و همچنین آمریکا جزء اصلی ترین صادر کنندگان بادام هندی محسوب می‌ شوند.

کشور هایی مثل ژاپن، کانادا، استرالیا، سنگاپور و هنگ‌کنگ و کشور های خاور میانه بیشترین میزان مصرف بادام هندی را به خود اختصاص داده اند. در برخی کشورها مانند برزیل و نیجریه از چرخ کردن دانه بادام هندی، کره ی نرم خوش‌مزه ای درست می کنند که بسیار مطبوع است.


فواید بادام هندی

بادام هندی فواید بسیاری دارد که احتمالاً شما هم در مورد آن مطالبی را شنیده اید، در ادامه این مطلب به بررسی فواید بادام هندی خواهیم پرداخت:


خواص ضد دیابتی

بادام‌‌هندی یک ماده ضد دیابت است. مطالعات این موضوع را به اثبات رسانده‌ که عصاره بادام هندی باعث ایجاد خاصیت ضد التهابی می شود و از مقاومت به انسولین در بیماران دیابتی جلوگیری می‌ کند.

مصرف آجیل و بادام هندی به جلوگیری از دیابت نوع دو و مشکلات آن کمک می کند و می تواند راهکار خوبی برای کنترل شاخص گلایسمیک در دیابت نوع 2 باشد همچنین لیپید خون را نیز کنترل می‌ کند.


مفید برای قلب

بادام‌ هندی یک منبع عالی از چربی‌ های سالم است و جذب ویتامین دی، ویتامین آ، ویتامین کا و ویتامین ای را بالا می برد و در نتیجه برای سلامت قلب بسیار مفیداست.


مفید برای ماهیچه و عصب

بادام‌ هندی منبع عالی از منیزیم است که برای استخوان ها، بافت ماهیچه ها و دیگر اعضای بدن بسیار عالی است.فشار خون، وضعیت عصب ها، سیستم ایمنی و سلامت استخوانی را تنظیم می‌ کند و باعث تنظیم قند خون هم می شود.


مفید در دوران شیمی درمانی

تحقیقات نشان می دهد آنتی اکسیدان هایی که در بادام هندی هستند، باعث درمان سرطان و تومور می شوند و در دوره شیمی درمانی بسیار مؤثر خواهد بود.


ایجاد سلول های خونی قرمز

بادام‌ هندی خاصیت های بسیاری دارد. در تنظیم و متابولیسم آهن بسیار عالی عمل می‌ کند. تراکم استخوان و سلامت سیستم ایمنی را حفظ می‌ کند و کمبود آن باعث ضربان قلب نامنظم، پوکی استخوان و کم خونی خواهد شد.



سلامت دهان و استخوان

بادام‌ هندی حاوی فسفر است، به سلامت استخوان و دهان کمک می‌ کند. ترکیبات پروتئینی دارد و سطح چربی های سالم و کربوهیدرات را بالا می‌ برد و برای سلامت سلولی مفید است.


درمان کم خونی

بادام هندی منبع عالی از آهن می باشد. باعث اکسیژن رسانی به بدن می شود و عملکرد سیستم ایمنی و آنزیم را بهبود می بخشد. کمبود آهن در بدن باعث کم خونی، خستگی و افزایش احتمال ابتلا به عفونت ها می شود که بادام هندی از آن جلوگیری می‌ کند.


مناسب برای دفع سنگ صفرا

سنگ صفرا از آهن های اضافی تشکیل شده است که بر اثر کلسترول بالا رخ می دهند اما بادام هندی به از بین بردن آنها و کاهش احتمال ایجاد سنگ صفرا کمک می‌ کند.

برای خرید آجیل کلیک کنید


افزایش قدرت سیستم ایمنی

زینک موجود در بادام هندی یک ماده ضروری برای افزایش قدرت سیستم ایمنی در برابر عفونت ها است و به بدن کمک می‌ کند همچنین در دوران بارداری، باعث رشد سالم بدن نوزاد می‌ شود که البته مصرف آن در دوران بارداری باید با اجازه پزشک باشد.


کاهش وزن

بادام هندی با اینکه کالری فراوانی دارد اما سرشار از چربی های مفید و فیبر می باشد و اگر در مصرف آن زیاده روی نشود و متعادل مصرف گردد، گرسنگی را برطرف کرده و سبب می شود فرد به سمت ریزه خواری کشیده نشود و به همین دلیل به کاهش وزن هم کمک می کند.


کلام آخر:

در این مقاله درمورد بادام هندی و خواص آن مطالبی را بیان کردیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجیل عابدینی با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب بهتری را خدمت شما همراهان عزیز ارائه نماییم.

تعداد نظرات : 0