لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

خواص شگفت انگیز عناب

آشنایی با خواص شگفت ‌انگیز عناب

حتما شما هم می‌دانید استفاده از یک رژیم غذایی سالم و حاوی آجیل و خشکبار در حفظ سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها نقش موثری دارد. عناب که با نام خرمای سرخ یا خرمای چینی هم شناخته می‌شود جزو خشکبار مقوی و خوشمزه است. اگر می‌خواهید با خواص عناب بر سلامتی و درمان بیماری‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید. 


درمان بیماری ها با عناب

عناب میوه‌ای با طعم شیرین و خوشمزه است که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است. همچنین مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عناب موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از بدن در برابر بیماری‌ها می‌شود. موارد زیر مهم‌ترین خواص عناب است.


عناب برای سرماخوردگی

خرمای چینی علائم سرماخوردگی مانند گرفتگی صدا، آبریزش بینی و سرفه را کاهش می‌دهد و در نرم کردن سینه تاثیرگذار است. با استفاده از این میوه مقوی و خو‌ش طعم می‌توانید میزان التهاب گلو و بینی را هم کنترل کنید.


پاکسازی کبد با عناب

آجیل و خشکبار حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و با رادیکال‌های آزاد بدن مقابله می‌کنند. عناب هم حاوی آنتی‌اکسیدان‌ است و موجب پاکسازی کبد و کاهش التهاب در بدن می‌شود.


تنظیم میزان فشار خون با آجیل و خشکبار

میوه عناب حاوی مقدار کمی سدیم است، همچنین میزان اکسید نیتریک را کاهش می‌دهد. بنابراین می‌تواند عروق را متسع کند و میزان فشار خون را تنظیم کند. از طرف دیگر حاوی مواد معدنی نظیر پتاسیم، منگنز، فسفر، آهن و روی است و مانند سایر آجیل و خشکبار بر بهبود جریان خون تاثیر می‌گذارد. البته کسانی که فشار خون بالا دارند، باید در خرید آجیل احتیاط کنند و انواع مغزیجات بدون نمک را خریداری کنند.


خواص عناب برای پوست و مو

مقادیر بالای آنتی‌کسیدان و ویتامین c موجود در عناب موجب جوانسازی پوست می‌شود. به همین دلیل به کسانی که می‌خواهد چین و چروک پوست دست و صورت را از بین ببرند توصیه می‌شود روزانه چند عدد از این میوه شیرین و خوشمزه را مصرف کنند.

بهبود گردش خون و تصفیه آن از طریق مصرف عناب هم بر سلامت پوست تاثیر می‌گذارد. کسانی که درگیر التهاب و خارش پوست هستند یا می‌خواهند پوستی صاف و بدون آکنه داشته باشند هم می‌توانند با خرید خشکبار از خواص عناب بهره ببرند.

بهتر است بدانید میوه شیرین و خوشمزه عناب شامل مقادیر مطلوبی از ویتامین‌های گروه B و زینک است که در تقویت و رشد موها تاثیرگذار هستند. حتی مشکلاتی نظیر شوره سر و موخوره هم با این میوه مقوی برطرف می‌شود و فرد می‌تواند موهایی لطیف و درخشان داشته باشد.


خواص عناب برای لاغری

یکی از عادت‌های نامناسب که موجب افرایش وزن می‌شود، ریزه‌خواری یا خوردن میان وعده‌های پرکالری است. عناب فیبر بالا اما کالری کمی دارد و خوردن چند عدد از آن با اینکه انرژی‌زا است و کربوهیدارت طبیعی دارد موجب بالا رفتن وزن نمی‌شود.

با مصرف چند عدد عناب می‌توانید احساس سیری کنید و وزن خود را کاهش دهید.

برای خرید خشکبار کلیک کنید


خواص عناب برای مردان و زنان

شاید برایتان جالب باشد بدانید که عناب علاوه بر تقویت سیستم عمومی بدن به طور اختصاصی برای مردان و زنان هم فایده دارد. متخصصان طب سنتی اعتقاد دارند انواع آجیل و خشکبار، از جمله عناب طبع گرمی دارند و می‌توانند قوای جنسی مردانه را تقویت کنند.

حتی خانم‌ها هم با انواع آجیل و خشکبار مانند عناب می‌توانند مشکلات و بیماری‌های زنانه را درمان کنند. خانم‌هایی که قاعدگی دردناک یا خونریزی شدید دارند با استفاده از عناب می‌توانند شدت علائم آزاردهنده را کاهش دهند.

عناب در دوران بارداری هم می‌تواند دردهای استخوانی و عضلانی را کاهش دهد، سیستم ایمنی مادر و جنین را تقویت کند و موجب تجربه زایمان راحت و بدون مشکل شود. 


مضرات عناب چیست؟ 

با وجود خواص متعدد عناب، باید با موارد منع مصرف آن هم آشنا باشیم. خوشبختانه عناب برای همه افراد عارضه ایجاد نمی‌کند، اماکسانی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند باید برای در امان ماندن از مضرات عناب، این میوه خوشمزه را از رژیم غذایی خود حذف کنند. زیرا بر عملکرد مهارکننده‌های انتخابی و میزان جذب سروتونین و نور اپی نفرین تاثیر می‌گذارد. حتی تاثیر داروهای تشنج هم با مصرف عناب تغییر می‌کند. 


جمع بندی 

عناب میوه‌ای خوش طعم و عطر است که مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. در این مطلب سعی کردیم شما را با خواص خرید خشکبار و عناب آشنا کنیم تا بتوانید با رعایت یک رژیم غذایی مناسب، سلامت بدن خود را تضمین کنید. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد. 

خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجیل عابدینی با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب بهتری را خدمت شما همراهان عزیز ارائه نماییم.

تعداد نظرات : 0