لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

انواع تنقلات برای مهمانی


آجیل و خشکبار و انواع تنقلات برای سرگرمی میهمانان در دورهمی‌ها استفاده می‌شود؛ تنقلات به‌عنوان میان وعده‌های سبک موجب احساس سیری موقت می‌شوند و تنوع بالای آجیل و خشکبار هم باعث می‌شود تا هر فردی متناسب با ذائقه خود از آن‌ها استفاده کند. این مطلب راهنمای کاملی برای معرفی انواع تنقلات مناسب میهمانی و دورهمی است. اگر قصد برگزاری میهمانی دارید و می‌خواهید به بهترین شکل از میهمانان پذیرایی کنید، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.


پاپ کورن یا ذرت بو داده

پاپ کورن یکی از تنقلات خوشمزه است که تقریبا همه افراد از کودک تا بزرگسال طعم آن را دوست دارند. این خوراکی خوشمزه جزو تنقلات سالم است. پاپ کورن حاوی آنتی‌اکسیدان است و از بدن در برابر سرطان محافظت می‌کند. همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی متعددی دارد که موجب حفظ سلامتی بدن می‌شود. از همه مهم‌تر این‌که پاپ کورن یبوست، اسهال یا سایر ناراحتی‌های گوارشی را هم درمان می‌کند. 


آجیل و خشکبار

یکی از خوشمزه‌ترین و مناسب‌ترین تنقلات برای مجالس و میهمانی‌ها، آجیل و خشکبار است. با اینکه وقتی نام آجیل می‌آید، به یاد دید و بازدیدهای عید نوروز می‌افتیم، اما در تمام ایام سال می‌توانید از آن برای پذیرایی از میهمانان استفاده کنید. 

یکی دیگر از دلایل محبوبیت استفاده از آجیل و خشکبار برای پذیرایی این است که حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ است و موجب حفظ سلامتی بدن و درمان بیماری‌ها می‌شوند. 


تخمه آفتاب گردان

تخمه آفتابگردان با مقادیر بالای امگا 3 شناخته می‌شود و جزو خوراکی‌های با طبع گرم است. با این حساب کسانی که می‌خواهند پوست و موی سالمی داشته باشند، وضعیت دستگاه گوارش خود را بهبود بخشند یا دردهای آرتروزی را کاهش دهند بهتر است هنگام خرید آجیل و خشکبار، کمی هم تخمه آفتابگردان تهیه کنند. 


انواع کیک و شیرینی

این روزها کمتر میزبانی خرید کیک و شیرینی را فراموش می‌کند، زیرا اغلب افراد طعم شیرین آن را دوست دارند. به‌خصوص در جشن‌ها و مراسمی که کودکان حضور دارند بهتر است در کنار آجیل و خشکبار، از چند نوع شیرینی و کیک استفاده کنیم.


لواشک و آلوچه

تنقلات ترش مانند لواشک و آلوچه با ذائقه تمام گروه‌های سنی تناسب دارد، اما کودکان علاقه زیادی به مصرف آن دارند. مزیت مهم استفاده از لواشک و آلوچه این است که کالری بسیار کمی دارد. البته هنگام خرید لواشک برای پذیرایی از میهمانان حتما به بهداشتی و استاندارد بودن آن توجه کنید تا موجب مسمومیت میهمان‌ها نشوید.


چیپس میوه

چیپس میوه از خشکبار پرطرفدار و خوشمزه است که با انواع میوه‌های تابستانی و زمستانی تهیه می‌شود. چیپس میوه از ورقه‌های نازک میوه‌ها تهیه می‌شود که تغییری در خواص آن‌ها ایجاد نمی‌کند. اگر می‌خواهید با تنقلات خاص از مهمان‌ها پذیرایی کنید، چیپس میوه انتخاب مناسبی است. زیرا علاوه بر فواید متعدد بر سلامتی تنوع بالایی هم دارد. 

 


انواع شکلات و تافی ها

با توجه به تنوع بالای طعم‌های مختلف شکلات و تافی این روزها کمتر کسی را پیدا می‌کنید که شکلات و تافی دوست نداشته باشد.

اگر می‌خواهید از مهمان‌ها به خوبی یذیرایی کنید، در کنار انواع آجیل و خشکبار یک ظرف شکلات هم آماده کنید. زیرا برخی از مهمان‌ها تمایل دارند چای را با شکلات بنوشند و از گفتگو با دوستان و عزیزان خود لذت ببرند.


گز و سوهان

از سال‌ها پیش استفاده از خوراکی‌های شیرین در دورهمی‌ها و جشن‌ها مرسوم بوده است. همه ما گز و سوهان را به عنوان سوغات شهرهای قم و اصفهان می‌شناسیم و در کنار شیرینی و شکلات برای پذیرایی استفاده می‌کنیم. چون تقریبا بعید است کسی طعم گز لقمه‌ای و پسته‌دار یا سوهان ترد و خوشمزه را دوست نداشته باشد.


بیسکوییت

یکی دیگر از تنقلات خوشمزه برای دورهمی‌های عصرانه بیسکوییت است. دلیل محبوبیت استفاده از بیسکوییت در کنار سایر تنقلات مانند آجیل و خشکبار ترد بودن آن است. شما می‌توانید در کنار انواع خوراکی‌ها و تنقلات، ظرفی از بیسکوییت با طعم‌های مختلف هم آماده کنید.  


جمع ‌بندی

آجیل و تنقلات رنگ و بوی خاصی به دورهمی می‌دهند و باعث می‌شوند افراد از بودن کنار همدیگر لذت ببرند. در این مطلب سعی کردیم انواع تنقلات را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که تاکنون از این تنقلات برای پذیرایی استفاده نکرده‌اید، آ‌ن‌ها را تهیه کنید تا به دوستان و میهمان‌هایتان بیشتر خوش بگذرد.

خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجیل عابدینی با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب بهتری را خدمت شما همراهان عزیز ارائه نماییم.

تعداد نظرات : 0