لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با چند ترفند موثر برای خرید آجیل مرغوب

آجیل، یکی از مهمترین مواد مغذی محسوب می گردد که هریک از دانه های آن، انباشه از ویتامین ها و املاح لازم برای بدن می باشد. مصرف این ماده مغذی علاوه بر جنبه ی سرگرمی که دارد و به عنوان خوراکی پا نشینی محسوب می شود، از خواص بی نظیری برای تمامی افراد به ویژه کودکان که در سنین رشد هستند، برخوردار می باشد. همچنین افراد سالمند برای تامین املاح از دسته رفته بدن خود، میتوانند مصرف این مغزیجات مغذی را در برنامه روزانه خود، جایزگزین نمایند. اما لازم به ذکر است باید از نوع فاقد نمک آن استفاده کنند تا از افزایش فشار خون خود جلوگیری نمایند. جالب است بدانید از مغزیجات وآجیل ها اغلب در مناسبت ها مثل اعیاد مختلف، دورهمی و ... استفاده می گردد. یکی از مهمترین مراسماتی که حضور آجیل و مغزیجات در آن از اهمیت بالایی برخوردار است، عید نوروز می باشد. اما متاسفانه در برخی مواقع فروشندگان از موقعیت پیش آمده سو استفاده کرده و مواد مغذی کهنه و بی کیفیت را به فروش می رسانند که نه تنها از خواص با ارزشی برخوردار نیستند بلکه برای بدن عوارض زیادی دارند. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی ویژگی آجیل مرغوب و راهکار های موثر برای انتخاب نوع با کیفیت آن، در اختیار شما کابران عزیز قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


انتخاب آجیل مرغوب:


بهتر است بدانید در صورتی که آجیل و مغزیجات در مدت زمان طولانی مقابل نور، گرما و رطوبت بالا قرار داشته باشد، آلوده به نوعی قارچ می گردد. قارچ مغزیجات به مرور زمان وارد مغزیجات شده و آن هارا آلوده به سمی به نام آفلاتوکسین می نماید که از عوارض بالایی برای بدن افراد برخوردار است.
از مهمترین عوارض سم آفلاتوکسین برای بدن میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

• سرطان کبد
• اختلالات کبدی
• کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن


بهتر است برای تهیه ی آجیل مصرفی خود، از نوع بسته بندی آن ها را تهیه نمائید؛ زیرا سم آفلاتوکسین اغلب در آجیل های فله ای که بیشتر در معرض آلودگی هستند، ظاهر می گردد. همچنین قبل از خرید آجیل، از تازگی و طعم خوب آن مطمئن شوید. از مهمترین عوامل موثر در کیفیت و مرغوبیت آجیل میتوان به ظاهر، طعم و عطر آن اشاره کرد.


چند ترفند موثر برای نگهداری و خرید آجیل:


برای برخورداری از آجیل با کیفیت و مرغوب که بتوان مدت زمان طولانی نگهداری کرد، باید چند ترفند را مد نظر قرار داد که عبارتند از:
• بهتر است از آجیل های بسته بندی شده خریداری نمائید و در یخچال نگهداری کنید تا مدت زمان بیشتری بتوانید مورد مصرف خود قرار دهید.
• لازم است بدانید روغن مغزیجات موجود در آجیل ها در مدت زمان کوتاهی فاسد می گردد؛ بنابراین بهتر است آجیل و مغزیجات را به میزان لازم تهیه کرده و از خرید بیش از حد آن خودداری نمائید. در نتیجه هم از آجیل تازه تری استفاده می کنید و هم، از فاسد شدن آن پیشگیری نموده اید.
• در صورتی که هرچند وقت یکبار به مدت طولانی آجیل مصرف می نمائید، بهتر است آن را فریز کنید.
• بهتر است از خرید آجیل هایی که مغزیجات آن ها فاقد پوست هستند، اجتناب نمائید
• همچنین میتوانید از ترکیب آجیل با خشکبار تهیه نمائید تا علاوه بر برخورداری از خواص بیشتر، از طعم بی نظیر آن ها تجربه نمائید.
• برای تهیه ی آجیل در منزل، بهتر است نهایت دقت خود را هنگام بو دادن آن ها به عمل آورید؛ زیرا در صورتی که آجیل ها بسوزد یا بیش از حد برشته شود، طعم آن تغییر می نماید.


کلام آخر:
بهتر است برای تهیه ی آجیل مصرفی خود، نزد فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید تا از نوع مرغوب و با کیفیت آن بهره مند شوید. همچنین میتوانید برای خرید آسان و مطمئن، از خرید اینترنتی وبسایت های معتبر همچون آجیل عابدینی استفاده نمائید تا طعم بی نظیر مغزیجات آن را بچشید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی راهکار موثر برای انتخاب آجیل مرغوب و ترفند لازم جهت تهیه ی نوع باکیفیت آن بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن ها اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما سروان گرامی واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرا ت و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجیل عابدینی در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتری را عرصه نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با خشکبار مفید برای بیماران دیابتی دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0