لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

پسته، خشکباری با ارزش غذایی بالا

از جمله خشكبارهایی که ارزش غذايي بالایی دارد پسته مي باشد.در این مقاله قصد داریم در مورد ارزش غذایی پسته اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.برای کسب اطلاعات در این زمینه تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.(جهت خرید آنلاین خشکبار کلیک کنید)

خواص پسته:


پسته اگر چه مانند تمام خشکبارها بسیار كوچك و کم حجم است ولي ارزش غذايي بسيار بالاي دارد و يك خشکبار نيروزا به شمار می رود.
همانطور كه در مطالب قبلی آمده است ، پسته داراي ارزش غذايي بسيار بالايي مي باشد و به اين دليل امروزه مصرف پسته به عنوان يك آجيل مطبوع و بسيار خوشمزه در كشورهاي مختلف جهان مورد توجــه مي باشد.
ارزش غذايي پسته نسبت به ساير آجيل ها و مواد پروتئيني و حبوبات از اهمیت بالایی برخوردار است. فيبر موجود در پسته بسيار بالا بوده و امروزه اهميت فيبر و الياف در علم پزشكي براي سلامتي انسان كاملاً مشخص شده و در رژيم هاي روزانه غذايي بسيار بر مصرف این خشکبار مفید تاكيد شده است.
فيبر موجود در پسته علاوه بر اينكه هضم غذا را در دستگاه گوارش بهبود می بخشد مصرف آن درجلوگيري از بيمارهاي سرطاني بر كسي پوشيده نيست.همچنین فيبر بالاي موجود در پسته آب بيشتری جذب بدن می کند و باعث جلو گیری از پرخوري می شود.
پسته همچنين دارای اسيدهاي چرب ضروري مانند لينوليك اسيد مي باشد و حاوي برخي از عناصر غذايي و ويتامين E و نيز حاوي در صد بالايي از پروتئين و عناصر معدني مانند كلسيم،آهن و روي است.

از فواید ديگر پسته اين است كه چربي موجود در این خشکبار عمدتاً از چربي هاي مفيد غير اشباع تك زنجيره اي و چند زنجيره اي با درصد پايين از چربي هاي اشباع شده (بطور ميانگين 1 تا 5/1 گرم د راونس) مي باشد. اسيدهاي چرب غيراشباع تك زنجيره اي ميزان پيوند پروتئين هاي باچگالي بالا را افزايش مي دهند (كلسترول خوب) بدون آن كه اثري روي افزايش ليپو پروتئين هايي باچگالي پايين داشته باشند(كلسترول بد) كه عامل اصلي اكثر بيماري هاي قلبي از جمله تصلب شرايين مي باشد. اسيدهاي چرب چند زنجيره اي غير اشباع شده هر دو نوع كلسترول را كاهش مي دهد.
امروزه توليد محصول با كلسترول كم مورد توجه زيادي قرار گرفته چرا كه تحقيقات جديد مشخص نموده كه اين گونه توليدات گياهي از امراض قلبي و برخي از سرطان ها جلوگيري مي نمايد. بسياري از تحقيقات انجام شده اخيراً نشان داده كه افرادي كه بطور منظم خشكبار و به خصوص پسته را دررژيم غذايي خود دارند (حداقل يكبار در هفته )25 درصد كمتر احتمال مبتلا شدن به بيماري هاي قلبي نسبت به افرادي كه اين رژيم غذايي را استفاده نكرده اند ، دارند.


کلام آخر


در این مقاله قصد داشتیم در مورد خواص یکی از پر مصرف ترین و پر طرفدار ترین خشکبارها یعنی پسته اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.
توجه به این نکته که تهیه خشکبار مرغوب از مهمترین عوامل تاثیر گذاری این ماده مغذی است ضروریست.
شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر فروش خشکبار و همچنین وبسایت هایی همچون آجیل و خشکبار عابدینی با خیالی آسوده خریدی مطمعن داشته باشید.
امیدواریم که از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید و با نظرات سازنده خود مار در بالا بردن کیفت مطالب وبسایت آجیل و خشکبار عابدینی یاری فرمایید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله درمان یبوست با مصرف پسته دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0