لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

خواص مصرف گردو برای درمان نارسایی کلیه

گردو یک نوع آجیل بسیار محبوب و همچنین مقوی می باشد که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر عمل می کند. گردو را می توان برای درمان نارسایی کلیه، درمان کم خونی، تنظیم فشار خون، تنظیم چربی خون و …. استفاده نمود. در این مقاله قصد داریم به مزیت استفاده از گردو برای نارسایی کلیه بپردازیم و همچنین نحوه استفاده از آن را بیان خواهیم کرد.


استفاده از گردو برای نارسایی کلیه :


نارسایی کلیه انواع مختلفی دارد. افراد مبتلا به نارسایی کلیه بهتر است از مصرف مواد غذایی حاوی سدیم، پتاسیم، پروتئین و …. خودداری نمایند. در حقیقت برخی در ساختار برخی از مواد غذایی سدیم، پتاسیم، پروتئین و …. زیادی وجود دارد که بهتر است از مصرف آن ها اجتناب شود. گردو یکی از خوراکی های بسیار موثر در درمان نارسایی کلیه می باشد.


عدم مصرف مغزیجات توسط افراد مبتلا به نارسایی کلیه :


طبق تحقیقات متخصصان تغذیه اعلام نمودند که افراد مبتلا به نارسایی های کلیوی باید از مصرف مغزیجات مانند پسته، بادام هندی، بادام زمینی، بادام کوهی و …. خودداری کنند. البته از بین مغزیجات، مصرف گردو توسط افراد مبتلا به این نوع بیماری بلامانع است. گردو دارای طبیعت گرم و خشک بوده و مصرف آن باعث تقویت چربی اطراف کبد می شود.


نحوه استفاده از گردو :


روش های مختلفی جهت استفاده از گردو برای نارسایی کلیه وجود دارد، در حقیقت می توان گردو را به تنهایی مورد استفاده قرار داد، همچنین می توان آن را با سایر مواد غذایی ترکیب کرد و سپس مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال :


1. ترکیب زنیان و گردو :

زنیان یکی از گیاهان دارویی است که در درمان نارسایی هایی کلیوی بسیار موثر عمل می کند. گردو و زنیان هر دو دارای طبیعت گرم هستند که به تقویت چربی اطراف کلیه کمک می کنند و سردی کلیه را درمان می کنند.(جهت خرید اینترنتی آجیل کلیک کنید)


2. شلغم و گردو :

از دیگر خوراکی هایی که می توان با گردو مورد استفاده قرار داد، شلغم می باشد. برای تهیه این ترکیب ابتدا باید شلغم ها را شست و شو داد و سپس با استفاده از آب پخت. در نهایت گردو را آسیاب کنید و شلغم ها پخته شده را به گردو های آسیاب شده آغشته کنید و مورد استفاده قرار دهید.
گردو برای نارسایی کلیه بسیار موثر است. این ماده غذایی طبیعت گرم و خشک دارد و چربی اطراف کلیه را تقویت می کند. گردو را می توان با دیگر مواد غذایی مورد استفاده قرار داد.



نارسایی کلیه چیست؟

نارسایی کلیه به معنای کاهش عملکرد کلیه و عدم توانایی آن‌ها در تصفیه خون و حذف مواد زائد از بدن است. این شرایط معمولاً به دلیل آسیب به بافت کلیه، عفونت، التهاب، بیماری‌های خاص مانند دیابت و فشار خون بالا، مصرف برخی داروها و سایر عوامل مختلف ایجاد می‌شود.

علائم نارسایی کلیه شامل خستگی، تنگی نفس، تورم در اندام‌ها، تغییر در رنگ و شدت ادرار، تغییرات فشار خون، درد شکم و کمبود اشتها می‌باشد. درمان نارسایی کلیه ممکن است شامل تغییر در رژیم غذایی، مصرف داروها، درمان بیماری اصلی و در موارد شدیدتر، دیالیز یا پیوند کلیه باشد. به هر حال، در صورت تشخیص نارسایی کلیه، باید به طبیب مراجعه کرد و درمان مناسب را دریافت کرد.

کلام آخر:


در این مطلب قصد داشتیم شما را با خواص گردو برای درمان نارسایی کلیه بیشتر آشنا کنیم. دقت داشته باشید که برای تهیه آجیل مرغوب علاوه بر مراجعه به فروشگاه های معتبر میتوانید از طریق وبسایت آجیل عابدینی نیز اقدام به خرید کنید.
امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت آجیل عابدینی یاری فرمایید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله میزان قند توت خشک و کشمش چقدر است؟ دیدن کنید.






 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0