لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طرز تهیه بادام هندی (قسمت دوم)

در مقاله قبلی با چندین روش استفاده از بادام زمینی در آشپزی آشنا شده ایم. در این مطلب به ادامه مطلب می پردازیم. با ما همراه باشید.



بادام هندی به عنوان یک میان وعده


این آجیل سرشار از پروتئین بوده و یک میان وعده عالی است. بادام زمینی را همراه با رزماری، شکر قهوه ای و نمک تفت داده و میل کنید. دانه های بادام هندی را می توانید، با هر چاشنی شور، شیرین و یا تند، مورد علاقه خود، تفت داده و به طعم مورد نظر خود برسید.


بادام هندی به عنوان یک شیر مغز


شیر بادام هندی یکی از خامه ای ترین شیر مغز ها است. این شیر در خانه با مخلوط کردن بادام هندی با آب و یک شربت شیرین، بدست می آید. از شیر بادام هندی برای تهیه بستنی گیاهی یا قهوه نیز میتوان استفاده کرد.


طرز تهیه شیر بادام هندی


دانه ها را در یک کاسه آب سرد قرار داده، با یک پارچه روی کاسه را بپوشانید و به مدت ۸-۱۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس آب کاسه را دور ریخته و دوباره دانه ها را با آب سرد بشویید. در یک مخلوط کن یا غذاساز، بادام هندی خیس شده را با ۲ فنجان آب، کمی نمک و یک شربت شیرین دلخواه، مانند شربت افرا ترکیب کنید، تا جایی که کاملا به صورت ریز آسیاب شود. سپس مخلوط بدست آمده را از یک صافی عبور دهید. این شیر مغز تا ۲-۴ روز در داخل یخچال قابل نگهداری است.


استفاده های بادام هندی در آشپزی


مرغ بادام هندی درست کنید. این یک غذای چینی-آمریکایی است، که با مرغ و آجیل بادام هندی بوداده تهیه می شود، این غذا معمولا همراه با سس صدف، سس سویا، روغن کنجد، فلفل سفید و عسل یا شکر است.


مزایای آشنایی با طرز تهیه انواع بادام هندی


این دانه یک آجیل همه کاره است و در اینجا فقط تعداد محدودی از انواع طرز تهیه بادام هندی و مزایای آن آورده شد. تهیه کره بادام هندی از پودر دانه های خام یا بوداده، آن امکان پذیر است، کره و یا خامه بدست آمده از بادام هندی می تواند، جایگزین انواع کره یا خامه لبنی شود. تهیه آرد آن که فاقد گلوتن است، از دیگر مزایای این آجیل محبوب می باشد. همچنین در ایران از آن همراه با غذاهایی مانند انواع پلو استفاده می کنند.
همانطورکه گفته شد طرز تهیه بادام هندی بسیار راحت است. شما می توانید در طعم های مختلف آن را درست کنید. همچنین در آشپری هم از آن استفاده کنید. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.


در این مطلب قصد داشتیم شما را با طرز تهیه بادام هندی بیشتر آشنا کنیم. دقت داشته باشید که برای تهیه آجیل مرغوب علاوه بر مراجعه به فروشگاه های معتبر میتوانید از طریق وبسایت آجیل عابدینی نیز اقدام به خرید کنید.
امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت آجیل عابدینی یاری فرمایید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله طرز خیساندن انجیرخشک در آب و شیر چگونه است؟ دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0