لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آنچه که در مورد ارتباط کشمش و فشار خون باید بدانید!

آیا کشمش و فشار خون بهم مرتبطند؟ کشمش یکی از خشکبار بسیار مقوی و همچنین انرژی زا می باشد که در ساختار آن انواع ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی وجود دارد. از این خوراکی محبوب می توان در درمان بسیاری از بیماری ها مانند مشکلات گوارشی، درمان کم خونی، کنترل دیابت و غیره استفاده کرد. در اینجا قصد داریم به مزیت استفاده از کشمش در درمان فشار خون، نحوه استفاده از آن و … بپردازیم.(جهت خرید خشکبار کلیک کنید)


ارتباط کشمش و فشار خون


روش های مختلفی جهت درمان فشار خون وجود دارد که می توان به استفاده از دارو های گیاهی و یا استفاده از دارو های شیمیایی اشاره کرد. از روش های سنتی جهت تنظیم فشار خون می توان به استفاده از چای قرمز، مصرف کشمش، استفاده از آب غوره و …. اشاره کرد که در بین آن ها کشمش از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشد.

کشمش یا انگور خشک شده، یک منبع غنی از مواد مغذی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر، پتاسیم، و ویتامین C است که می‌تواند به بهبود فشار خون کمک کند. چندین تحقیق نشان داده است که مصرف کشمش می‌تواند به کنترل فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند.

در طب سنتی، کشمش به عنوان یک درمان طبیعی برای فشار خون بالا شناخته شده است. این خواص درمانی به دلیل وجود فیبر موجود در کشمش و همچنین مقدار بالای آنتی‌اکسیدان‌ها ، به ویژه فلاونوئیدها در کشمش است.

آنتی‌اکسیدان ها به عنوان موادی که در برابر آسیب‌های اکسیداتیو مانند آزادهای رادیکالی محافظت می‌کنند، شناخته شده‌اند. پتاسیم همچنین به جذب نمک کمک می‌کند و می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.

از طرفی، فیبر موجود در کشمش می‌تواند به بهبود سلامتی قلب و عروق کمک کند، باعث کاهش کلسترول خون شده و سبب کاهش فشار خون شود.

به طور کلی، مصرف کشمش به صورت معقول و به عنوان یک بخش از رژیم غذایی سالم می‌تواند به بهبود فشار خون کمک کند، اما قبل از شروع هرگونه رژیم غذایی جدید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.



نحوه استفاده از کشمش برای تنظیم فشار خون


برای درمان فشار خون می توان کشمش را به تنهایی و یا با سایر مواد غذایی که برای فشار خون مناسب هستند، مورد استفاده قرار داد. کشمش، گردو، سیر، شیر، کرفس و ….. از خوراکی هایی می باشند که به تنظیم فشار خون کمک می کنند. برخی از افراد مبتلا به بیماری دیابت تمایلی به ترکیب کشمش با سایر خوراکی ها ندارند.


ترکیب کشمش و گردو


تهیه این ترکیب کار دشواری نیست. در حقیقت کافی است گردو را را دانه های کشمش مصرف کنید. همچنین می توانید گردو را آسیاب کنید و سپس مقداری کشمش به آن اضافه کنید و سپس میل کنید.


کشمش و شیر


برای تهیه ترکیب کشمش و شیر باید مقداری کشمش را در شیر بریزید و اجازه دهید تا چند ساعت در شیر بماند، سپس آن ها را در مخلوط کن بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید. در نهایت آن را مورد استفاده قرار دهید.(جهت خرید آنلاین آجیل کلیک کنید)


سیب زمینی و کشمش


برای تهیه این ترکیب کافی است سیب زمینی را آب پز کنید و سپس با کشمش مورد استفاده قرار دهید.



بیماری فشار خون چیست؟



فشار خون بالا یا هایپرتانسیون، یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون شخص بطور مداوم بالاتر از مقدار طبیعی خود باقی می‌ماند. فشار خون شامل دو شاخص می‌شود که عبارتند از فشار خون سیستولیک یا فشار خون در هنگام ضربان قلب و فشار خون دیاستولیک یا فشار خون در هنگام استراحت قلب.

فشار خون بالا می‌تواند به وسیله دو عامل اصلی، افزایش مقاومت عروقی و حجم خون، ایجاد شود. برخی از عوامل ریسک افزایش فشار خون عبارتند از ژنتیک، چاقی، نداشتن فعالیت بدنی، مصرف نمک بیش از حد، مصرف الکل، استرس، بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های قلبی، مصرف برخی داروها و غیره.

اگر فشار خون بالایی برای مدت طولانی نادرست تشخیص داده شود و درمان نشود، می‌تواند منجر به بیماری‌های جدی قلبی، عروقی، کلیوی و سایر مشکلات سلامتی شود. بنابراین، اگر شما به هر دلیلی مشکوک به فشار خون بالا هستید، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید تشخیص دقیقی دریافت کنید و درمان مناسب را شروع کنید.



کلام آخر


همانطور که گفتیم کشمش و فشار خون بهم مرتبط می باشند. کشمش را می توان به تنهایی جهت درمان فشار خون استفاده کرد، همچنین می توانید آن را با گردو، شیر، سیب زمینی و ….. مخلوط کنید و سپس استفاده کنید.



پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با خواص انبه خشک(قسمت اول) دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0