لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

ماندگاری میوه خشک چقدر است؟

در این موضوع که میوه خشک بعنوان یک خشکبار ماندگاری بیشتری نسبت به میوه تازه دارد، هیچ شکی نیست. برای افزایش ماندگاری میوه ها، جلوگیری از هدر رفتن و دور ریز شدن آنها، به خشک کردن انواع مواد غذایی مانند میوه مبادرت می ورزیدند. البته خشک کردن مواد غذایی در زمان های قدیم فقط به میوه ها محدود نبود، گوشت و انواع لبنیات نیز جز ماده های غذایی بودند که خشک شده و در فصل های دیگر یا مسافرت های طولانی مورد استفاده قرار می گرفتند.
مانند هر ماده غذایی دیگر مهم است که بدانیم میوه خشک چقدر ماندگاری دارد یا روش های حفظ میوه خشک به مدت خیلی طولانی کدام است. مطمئنا خشک کردن میوه ها به معنای ماندگاری مادام العمر آنها نیست، حتی بعد از خشک شدن میوه ها باید همه شرایط را برای جلوگیری از فاسد شدن یا کرم زدن میوه ها انجام داد.
باستان شناسان معتقدند خشک کردن مواد غذایی از ۴۰۰۰ سال پیش مرسوم بوده است. میوه خشک تا وقتی که طراوت خود را نگه دارد، قابل استفاده است. میوه های خشک بعد از یک سال نگهداری کهنه و کاملا سفت می شوند.


شرایط نگهداری میوه های خشک


هنوز هم تحقیقات زیادی، برای یافتن شرایطی که باعث افزایش ماندگاری میوه های خشک شود، انجام می گیرد. این تحقیقات تاثیرات نفوذ اکسیژن، دی اکسید کربن، جنس ظروف نگه دارنده و دمای نگهداری را مورد بررسی های گوناگون قرار می دهند. نحوه خشک کردن میوه ها نیز در افزایش ماندگاری و کیفیت آنها موثر است.
بهتر است اینطور پاسخ دهیم که اگر حداقل شرایط نگهداری میوه خشک مانند دما، نور، رطوبت و نفوذ ناپذیری ظروف نگهدارنده، رعایت شود، ماندگاری میوه های خشک بالاتر می رود.
میوه های خشک باید در دماهای پایین تر حفظ و نگهداری شوند، برای نگهداری طولانی تر میوه های خشک با حجم زیاد، سردخانه بهترین مکان است. در منزل یخچال گزینه خوبی برای نگهداری میوه های خشک است.(جهت خرید خشکبار کلیک کنید)

محل های تاریک را برای حفظ طراوت میوه های خشک انتخاب کنید، در ظروف یا پلاستیک هایی کار ذخیره سازی را انجام دهید، که امکان نفوذ هوا به آن کم باشد. بعضی مواد شیمیایی برای افزایش ماندگاری میوه های خشک وجود دارد، اما بی ضرر بودن آن مواد شیمیایی بر بدن انسان ثابت نشده است.
در این مطلب سعی کردیم به سوال میوه خشک چقدر ماندگاری دارد؟ پاسخ دهیم. امیدواریم از این مطلب راضی باشید. برای اطلاع دیگران لطفا آن را با اطرافیانتان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم!


پیشنهاد میکنیم از مقاله آیا میوه خشک دارای ویتامین است؟ دیدن کنید.




 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0