لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

خواص مصرف بادام زمینی در بارداری(قسمت دوم)

خرید خشکبار و مصرف آن ازجمله بادام هندی در بارداری و همچنین بادام زمینی و بادام درختی می تواند باعث رشد مناسب جنین، کاهش مشکلات، افزایش توانایی های مغزی و غیره شود. این مغز ها در کاهش مشکلات مادران در این دوران نیز نقش قابل توجهی دارند و مشکلاتی مانند یبوست، کم خونی، بی حالی و غیره را در آنها کاهش می دهند. بنابراین مصرف این مواد در این دوران نباید مورد غفلت قرار گیرد، اما باید به اندازه و به صورت خام مصرف شوند.


خواص مصرف بادام هندی در بارداری


بادام هندی جزء مغز های محبوب با خاصیت بسیار است که خوردن آن در دوران بارداری نیز می تواند باعث بهره بردن مادر از خواص آن در این دوران شود. خواص این مغز عبارتند از:


• رفع کم خونی


بادام هندی دارای مقادیر قابل توجهی از آهن است و می تواند کم خونی را برطرف کند. این مغز همچنین دارای فولات است و می تواند از نقص هایی که در جنین ممکن است بوجود آید مانند نقص لوله ی عصبی جلوگیری کند.


• رفع خستگی و افزایش انرژی


بادام هندی منبع بی نظیر کالری می باشد. این مغز می تواند از کرختی و بی حالی در این دوران جلوگیری کند و باعث افزایش فعالیت مادران در دوران بارداری می شود. این مغز باید به اندازه مصرف شود و مادران از زیاده روی در مصرف آن باید بپرهیزند.


• رسیدن به وزن مناسب


بادام هندی دارای کربوهیدرات، چربی سالم و نیز فیبر می باشد که همه ی آنها در رسیدن فرد به وزن ایده آل خود نقش دارند. از آنجا که کاهش وزن در این دوران می تواند خطر آفرین باشد، بنابراین فرد می بایست از بادام هندی در این دوران استفاده کند.



 خواص مصرف بادام درختی در بارداری



خرید بادام درختی و مصرف آن برای طی دوران بارداری به صورت سالم و نیز افزایش شیردهی پس از آن ضرورت دارد و مادران نباید خود را از خوردن این مغز محروم کنند. خواص بادام درختی عبارتند از:


 رفع مشکلات گوارشی


یکی از مشکلاتی که مادران در دوران بارداری با آن مواجه هستند مشکلاتی در سیستم گوارشی آنها است. غذا های حاوی فیبر در این دوران می توانند کمک بسیاری به رفع موثر این مشکلات کنند. بادام درختی دارای فیبر بسیاری است و می تواند به هضم آسان غذا و نیز رفع یبوست که مشکلی شایع در این دوران کمک کند.


 کمک به عضله سازی


تمام مغز ها دارای پروتئین می باشند و نقش بسیاری در ساخت عضلات دارند. بادام درختی نیز از جمله مغز های حاوی پروتئین است که می تواند به عضله سازی جنین کمک کند و باعث تقویت عضلات و ماهیچه های مادر می شود.


 زیبایی پوست


بادام درختی دارای ویتامین E می باشد. این ویتامین نقش بسیاری در زیبایی و سلامت پوست دارد. به همین دلیل زیبایی پوست در این دوران که یکی از دغدغه های مادران است با مصرف بادام درختی برطرف می شود.

پیشنهاد میکنیم از مقاله با خواص کشمش بیشتر آشنا شوید(قسمت دوم) دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0